Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har sett att det finns Dice som fungerar med Win8 och Explo9 eller nyare,någon som testat?
av Andreasace
LeifA skrev:Jag har sett att det finns Dice som fungerar med Win8 och Explo9 eller nyare,någon som testat?
Finns inga för windows 8.
Det är inte DICE utan programmet VIDA som är problemet.
Vida 2014d fungerar på windows 7 och nyare internet Explorer.
av Fred
LeifA skrev:Någon här som köpt nyligen och som fungerar och kan länka?
Har en 2014A som funkar perfekt men behöver en till.
Även jag har nu (nästan) tagit beslut att skaffa en Kina-DICE. Så jag behöver också få tips om säljare som har DICE som är att lita på. Har hittat flera på Aliexpress där billigaste ligger på $77 inklusive frakt vilket ju skulle vara riktigt trevligt.
av andersuw
Fred skrev:
LeifA skrev:Någon här som köpt nyligen och som fungerar och kan länka?
Har en 2014A som funkar perfekt men behöver en till.
Även jag har nu (nästan) tagit beslut att skaffa en Kina-DICE. Så jag behöver också få tips om säljare som har DICE som är att lita på. Har hittat flera på Aliexpress där billigaste ligger på $77 inklusive frakt vilket ju skulle vara riktigt trevligt.
Den jag länkar till nedan. Kostar lite mer än andra alternativ men ger i mitt tycke valuta för pengarna av skäl som framgår av annonsen. Du lär också få grejerna väsentligt fortare än om du beställer från Kina. Jag skaffade detta i höstas eftersom min gamla BSR-läsare inte klarar min nya bil (V70 D4 -15).

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026
av Fred
Det är ju nästan 1000 spänn mer...måste ju gå att hitta billigare som fungerar, även om den du länkar till kanske är den bästa...
av andersuw
Fred skrev:Det är ju nästan 1000 spänn mer...måste ju gå att hitta billigare som fungerar, även om den du länkar till kanske är den bästa...
Det går uppenbarligen att hitta billigare. Om de funkar lika bra när man väl får igång dem och orsakar lika lite strul före dess är en annan femma. Den här tråden är ju en provkarta på de bekymmer som kan uppstå. För egen del tycker jag tusen spänn är en skitsumma om den kan bespara mig ett och annat litet bekymmer som kan ta timtals att lösa om det vill sig illa.
av volvo244gle
Det går att hitta billigare ja, t.ex. här: http://www.banggood.com/search/volvo.html Eller varför inte prova lyckan på någon av de andra butikerna i Kina?
Köp för all del, och rapportera gärna tillbaka här om DiCE'en var bara skräp eller delvis/helt användbar. 8)

Själv så handlade jag just av Ebay-säljaren som det länkades till här ovan. Bra DiCE, bra medföljande programvara och snabb leverans! Lätt värt några hundralappar extra för att slippa "köpa grisen i säcken" kände jag.
av Rumpnisse
Jag köpte ifrån den ovannämnda ebay säljaren, men han tycks inte lämnat in paketet till posten under nästan en veckas tid, står bara att dom fått in förvarning att paket ska levereras. Ville kontakta honom och nekades av automatiskt svar om långsam leverans.
- hur går det för era köp, har dom också fastnat i "shipping info received" ?
"beräknad leveransdatum 25maj"
Användarvisningsbild
av LeifA
Rumpnisse skrev:Jag köpte ifrån den ovannämnda ebay säljaren, men han tycks inte lämnat in paketet till posten under nästan en veckas tid, står bara att dom fått in förvarning att paket ska levereras. Ville kontakta honom och nekades av automatiskt svar om långsam leverans.
- hur går det för era köp, har dom också fastnat i "shipping info received" ?
"beräknad leveransdatum 25maj"
Den jag köpte tog också lång tid,3v innan den dök upp hos mig men fungerar perfekt.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 241
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]