Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MadMikeSweden
Vadå klart att det inte går att gå in så med en mejsel? Det har funkat på massor av bilar tidigare. Och sen kan vi sluta diskutera mitt lås nu då det är helt ointressant.

Nu ska jag försöka koppla ström på startmotor eller generator. och är i behov av ytterligare tips för att ta mig in i bilen. och då pratar jag inte via dörrlåset.
av andersuw
MadMikeSweden skrev:Vadå klart att det inte går att gå in så med en mejsel? Det har funkat på massor av bilar tidigare.
Som jag påpekade funkar det av rätt uppenbara skäl inte på en bil med ett stöldskydd värt namnet.
MadMikeSweden skrev:Och sen kan vi sluta diskutera mitt lås nu då det är helt ointressant.
Vad jag väljer att diskutera avgör jag själv. Och för egen del tycker jag det är intressant att ha andra sätt att ta sig in i en bil som tappat strömmen än att kräla under den och koppla på ström via startmotorn.
MadMikeSweden skrev:Nu ska jag försöka koppla ström på startmotor eller generator. och är i behov av ytterligare tips för att ta mig in i bilen. och då pratar jag inte via dörrlåset.
Du har redan fått mer hjälp av mig än du förtjänar. Dessutom vet jag inte vad det fortfarande är du undrar över. Bara att läsa tråden jag länkade till i mitt första svar.
av Schmoyoho
andy78 skrev:Funkar det inte att ta sig in med nyckel via bakluckan?
Har föreslagit det förut i andra trådar men tydligen är det bara S80 och/eller S60 som har nyckelhål på bakluckan, av någon anledning.
av andersuw
Schmoyoho skrev:
andy78 skrev:Funkar det inte att ta sig in med nyckel via bakluckan?
Har föreslagit det förut i andra trådar men tydligen är det bara S80 och/eller S60 som har nyckelhål på bakluckan, av någon anledning.
Ja så är det, sannolikt därför att det går att krypa in och ut ur lastutrymmet på en V70 men inte på en S60 eller S80. Fast i mitt tycke är det väldigt dumt att Volvo tog bort låscylindern och det inre handtaget på bakluckan vid övergången till V70N. Dock finns båda som tillbehör. Är just på väg att sätta dit dem på min V70 -02. Se bilder på delarna här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2#p1068965
av MadMikeSweden
andersuw skrev:
MadMikeSweden skrev:Vadå klart att det inte går att gå in så med en mejsel? Det har funkat på massor av bilar tidigare.
Som jag påpekade funkar det av rätt uppenbara skäl inte på en bil med ett stöldskydd värt namnet.
MadMikeSweden skrev:Och sen kan vi sluta diskutera mitt lås nu då det är helt ointressant.
Vad jag väljer att diskutera avgör jag själv. Och för egen del tycker jag det är intressant att ha andra sätt att ta sig in i en bil som tappat strömmen än att kräla under den och koppla på ström via startmotorn.
MadMikeSweden skrev:Nu ska jag försöka koppla ström på startmotor eller generator. och är i behov av ytterligare tips för att ta mig in i bilen. och då pratar jag inte via dörrlåset.
Du har redan fått mer hjälp av mig än du förtjänar. Dessutom vet jag inte vad det fortfarande är du undrar över. Bara att läsa tråden jag länkade till i mitt första svar.

Nej du diskuterar inte vad du vill i mina trådar. Det är jag som behöver hjälp och jag som avgör vilken hjälp jag vill ha och vad den ska bestå av för tips. Jag behöver inte mer diskussioner om detta låset.

Och vad spelar det för roll vad du anser ett stöldskydd vara värt namnet stöldskydd? Faktum kvarstår. Det finns mängder av bilar man kan öppna på det viset som jag sa med skruvmejsel.

och om du anser mig fått mera hjälp en jag förtjänar så kan du sluta kommentera redan nu.
av andersuw
MadMikeSweden skrev:Nej du diskuterar inte vad du vill i mina trådar.
Jodå. Du har missuppfattat forumreglerna. Så länge jag håller mig till ämnet, vilket jag gör, har jag rätt att ge uttryck för min uppfattning. Trådar på publika forum är inte avsedda för trådskaparen allena utan även för andra. Det är därför kommunikationen är publik snarare än privat.
MadMikeSweden skrev:Och vad spelar det för roll vad du anser ett stöldskydd vara värt namnet stöldskydd?
Vad jag anser spelar mindre roll men hur det faktiskt förhåller sig är av betydelse. Ett lås som kan öppnas genom att man vrider om det men en skruvmejsel är inte ett stöldskydd värd namnet enligt varje rimlig defintion av ordet stöldskydd.
MadMikeSweden skrev:Faktum kvarstår. Det finns mängder av bilar man kan öppna på det viset som jag sa med skruvmejsel.
Det centrala här är att du inte kan öppna en V70 2001 på det viset, vilket indirekt framgår av de inlägg som såväl rid54 som jag själv postade innan du vred om med mejseln.
MadMikeSweden skrev:och om du anser mig fått mera hjälp en jag förtjänar så kan du sluta kommentera redan nu.
Se första punkten ovan. Jag kommenterar det jag vill så länge jag håller mig till ämnet (hur man lämpligen tar sig in i en V70 2001 som saknar strömförsörjning) och det jag skriver är inte riktat enbart till dig utan till alla som intresserar sig för ämnet.
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]