- mån 18 apr 2016, 19:32
Det behövs inte demonteras i närheten av det som Volvo skriver. Det tar bara några minuter att sätta dit det.
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev:Det behövs inte demonteras i närheten av det som Volvo skriver. Det tar bara några minuter att sätta dit det.Mycket möjligt. Om du testat: Kan du ge oss din egen bruksanvisning? Jag har för egen del inget behov av att eftermontera just 12V-uttaget eftersom det redan finns på plats. Men man vet aldrig när det blir aktuellt att demontera sidopanelen av ett eller annat skäl och det vore bra att veta hur det enklast kan göras.
StefanN skrev:Det behövs inte demonteras i närheten av det som Volvo skriver. Det tar bara några minuter att sätta dit det.Precis, räcker med att ta bort den inre luckan bak vid baklysena, samma lätta montering på V50 med för övrigt (om man inte som "grillchips" som är den enda jag vet fått gräva ordentligt innan den visade sig)

StefanN skrev:Man kan lossa panelen och vika ut den om man är osäker på vart hålet ska tas, det är märkt på baksidan. Man lossar bara genom att ta bort skruv vid hållaren.OK. Så det räcker alltså att lossa de två skruvarna till sidopanelen, få clipsen att släppa och sedan vika ut panelen lite i bakkant?
Schmoyoho skrev:När vi ändå är inne på detta: vad kan man använda dessa uttag till? Har laddat min mobil någon enstaka gång i mittkonsolen men det i baksätet och i bagaget förblir oanvända, någonsin! Har ni ofta små 12V-kylskåp med er eller? finns det något annat praktiskt tillbehör jag missat, ni som tvärtemot mig verkar värdera ett uttag i bagaget :oFör min del handlar det om elektrisk kylbox när det gäller uttaget i bagageutrymmet. Synnerligen användbart på våra semesterresor.
andersuw skrev:Så det räcker alltså att lossa de två skruvarna till sidopanelen, få clipsen att släppa och sedan vika ut panelen lite i bakkant?Man behöver inte lossa några skruvar, det är bara att göra följande.
Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]
Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]