Twiy skrev:Nej till 99% är det inte pga av att jag har 22 " . Har åkt 22" förr och det har aldrig vart detta problem.Vad var svaret nudå? Fick du alla fälgarna utbytta till nya 22 tummare och det blev tyst.
Sen säger ni att jag skall balansera om däcken? Skall detta inte vara gjort från fabrik när jag köper fälgar för över 30 000kr?
Ni skall få svar på vad felet var. Åkte nämligen tillbaka till däckverkstaden där dem tog av alla fyra hjulen för en felsökning. Det visade sig att tre av fyra hjul var för stora i navet så att dem glappade 1-2mm. HAHA vilket skämt Volvo är, hur kan detta ens hända ? Det är ju rent ut sagt trafikfarligt att leverera fälgar som är felgjutna och Volvo som skall representera säkerhet-)
Grejade verkstaden det på studs och hade samma modell i 22 tum i lager?
Har du bytt till samma modell eller en annan.
Navringar kan du inte ha för att kompensera felgjutning på 3 av 4 fälgar med 1-2 mm diff.
Navringar ska du bara ha om det är pirathjul som har fel dimension och är exakta.
Frågar för jag har själv råkat ut för liknade med för stora navhål, men det hördes inga ljud utan det blev bara obalans och vibrationer när hjulen inte var centrerade.