Det är kanske, eventuellt, möjligt att man har ändrat på senare år. Men annars är det så här att alla tillverkare, dom är inte så många, bevakar sina revir och utformar tillbehören så att dom bara passar till dom egna produkterna. Nu är det dock en paradox i det här. Det är Calix som tillverkar motorvärmare med tillbehör till Volvo! Men då går det förmodligen till så här att Volvo pekar med hela handen och säger "Skall ni sälja motorvärmare till oss, så gör ni produkterna som vi säger!"
Det vill säga, utformar kontaktdonen så att Volvos kontaktdon passar bara till Volvos produkter och Calix kontaktdon passar bara till Calix produkter. Du ser på bilden med Calixkontakter, det är två "piratadapter" som passar mellan Defa och Calix. Det är en firma i Finland som har tagit fram dom och bilden kommer därifrån.
http://www.polarheater.com/category/3/andra-produkter
Dom passar alltså inte i sammanhanget. Defa har alltså ett "tredje" utseende på sina kontaktdon. Det är runda stift. Volvo och Calix har flatstift, men olika lägen på dom.
Nu kan man ju tycka att detta är "vansinnigt!" Då är det så här att alla tre, om vi räknar Volvo som ett eget fabrikat, har i stort sett samma produktsortiment. Om man hade gjort en efterbeställning på motorvärmaren så hade man ju kunnat välja vilket fabrikat det skulle vara, bara att gå till en fristående verkstad och välja. Nu har du (och även jag, F-motor) en fabriksmonterad motorvärmare. Därför är vi "tvingade" att hålla oss till Volvos tillbehör.
Jag har funderat ibland på kupévärmaruttag, men inte kommit så långt. Däremot har jag köpt mig en Cetch batteriladdare. Då får jag i princip välja vilket jag skall ha inkopplat. Nu är jag i det läget att jag har två uttag på väggen (på huset) och kan ansluta motorvärmaren med timer och batteriladdaren hur länge som helst. Men batteriladdaren har ju då en egen anslutningskabel.
Men kolla upp om kontakterna stämmer. Ibland kan man ha tur.
Till alla övriga som har ruskat på huvudet åt det här stolliga revirtänkandet, kan vi påpeka att Jula säljer sedan något år i alla fall anslutningskablar, den mellan bilen och uttaget på väggen/stolpen till alla tre fabrikaten, vill jag minnas (?) Ett litet steg, men viktig, för att förenkla för bilägarna. Det är bra att man börjar i någon ända och hoppas på att det går åt rätt håll.
Ett tillägg: Jag kollade på Jula nu med anslutningskablarna. Dom har tre sorter.
https://www.jula.se/search/?query=motorv%C3%A4rmarkabel
Den svarta med stora kontakthuset passar till äldre Volvo. Det är en sådan i Volvokartongen på den ena bilden. Den med rött skyddslock passar till nyare Volvo, men är märkt Calix. Någon med en Calix originalmotorvärmare får gärna bekräfta om det är samma kontakt. Den gröna kabeln passar till Defa. Detta är alltså anslutningskablarna mellan bilen och uttaget på väggen/stolpen. Grenkablarna i motorrummet är vi fortfarande osäkra på. Det får TS Bohrax reda ut.