- fre 15 apr 2016, 14:56
Nja inte riktigt så. Optimerar du en bil på riktigt så får man en ny mjukvara i bilen . I dessa mjukvaror programmerar man bort egr funktionen .
Och ja motorn mår mycket bättre utan egr . Mycket mycket bättre . Partikelfilter mår också mycket bättre utan egr ..
En egr ja snällare mot miljön . Men absolut inte snäll mot motorn . Ingen motor mår bra av att få in så smutsiga avgaser på retur.
Jag ser hellre till ökad körglädje än det lilla egr gör för miljön .
Dock kan man ju öka prestandan en del i motorn utan att behöva göra något med egr och pdf .
Körde en Saab diesel innan den optimerade jag så pass högt att jag både fick blocka egr och tömma partikelfilter . bilen går SÅ mycket bättre . Men visst det är "sämre" för miljön.
andersuw skrev:Mikesh89 skrev:Pluggar egr på alla mina diesel jag ägt som haft egr . Man ordnar en plugg och sätter mellan egr och motor . När man sen optimerar en bil hos tex gdm så programmerar dom bort egr ur bilen så man ej får felkod . Då kan inte besiktningen se det och motorn mår mycket bättre .Varför skulle motorn må bättre av att man tar bort EGR, särskilt på en bil vars motorstyrning bygger på att den funktionen finns där? Dessutom är det ju rätt uppenbart att det blir sämre för miljön.
Nja inte riktigt så. Optimerar du en bil på riktigt så får man en ny mjukvara i bilen . I dessa mjukvaror programmerar man bort egr funktionen .
Och ja motorn mår mycket bättre utan egr . Mycket mycket bättre . Partikelfilter mår också mycket bättre utan egr ..
En egr ja snällare mot miljön . Men absolut inte snäll mot motorn . Ingen motor mår bra av att få in så smutsiga avgaser på retur.
Jag ser hellre till ökad körglädje än det lilla egr gör för miljön .
Dock kan man ju öka prestandan en del i motorn utan att behöva göra något med egr och pdf .
Körde en Saab diesel innan den optimerade jag så pass högt att jag både fick blocka egr och tömma partikelfilter . bilen går SÅ mycket bättre . Men visst det är "sämre" för miljön.

- By Posjlost