Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mane
#1067257
knivkoping skrev:
Spoiler »
Vad väntar ni på? Med tanke på att er beställning kom in tidigare än min men att leveranstiden är längre.
XC60 D3
av ned1
#1067260
mane skrev:
knivkoping skrev:
Spoiler »
Vad väntar ni på? Med tanke på att er beställning kom in tidigare än min men att leveranstiden är längre.
XC60 D3


Och jag väntar på en D4 Aut med Tekinkpropaket, Volvo on Call, Alu.hjul, Leda Grossy Black osv
Användarvisningsbild
av Derank
#1067469
60mil avverkat idag i XCn, sportstolarna var värt varenda krona, Premium sound var som befarat, noll tryck i systemet, hyffsat rent ljudmässigt och subben ger det lilla extra i basen men det går inte att kräma på något.

Sportchassiet är något stötigt och man få se upp för potthålen, men styvheten i bilen är betydligt bättre än utan, jag upplevde standardchassiet som rätt vingligt vid snäva svängar och tar lite bump istället.

Den progressiva servon är rätt meningslös, ställer man den på något annat ån "låg" orkar man knappt ratta runt bilen i låg fart för den blir lika tyngstyrd i 30kmph som i 130. Men på låg funkar den bra och den blir mycket mer lättrattat i stan än en utan prog servo.

bra komfort upp till 120kmph sedan blir kupen rätt så ljudlig och vindbruset hörs tydligt, så att ligga i 180kmph på Autoban skulle jag inte vilja, då är det öronproppar som gäller.

Automaten är som de sexstegade är, lite småryckig när den är kall och surrar rätt så bra och i hastigheter runt 50-55kmph har lådan svårt att bestämma sig viulken växel den ska ta, men den är endå komfortablare än manuell tycker jag.
av ned1
#1067927
Derank skrev:60mil avverkat idag i XCn, sportstolarna var värt varenda krona, Premium sound var som befarat, noll tryck i systemet, hyffsat rent ljudmässigt och subben ger det lilla extra i basen men det går inte att kräma på något.

Sportchassiet är något stötigt och man få se upp för potthålen, men styvheten i bilen är betydligt bättre än utan, jag upplevde standardchassiet som rätt vingligt vid snäva svängar och tar lite bump istället.

Den progressiva servon är rätt meningslös, ställer man den på något annat ån "låg" orkar man knappt ratta runt bilen i låg fart för den blir lika tyngstyrd i 30kmph som i 130. Men på låg funkar den bra och den blir mycket mer lättrattat i stan än en utan prog servo.

bra komfort upp till 120kmph sedan blir kupen rätt så ljudlig och vindbruset hörs tydligt, så att ligga i 180kmph på Autoban skulle jag inte vilja, då är det öronproppar som gäller.

Automaten är som de sexstegade är, lite småryckig när den är kall och surrar rätt så bra och i hastigheter runt 50-55kmph har lådan svårt att bestämma sig viulken växel den ska ta, men den är endå komfortablare än manuell tycker jag.

Vad menar du med "automaten är som de sexsstegade är"???

De är väll 8 stegsautomat.
Det är iallafall vad jag kommer att få
Användarvisningsbild
av Derank
#1067978
Du har beställt en D4a fwd. Jag har en D4a awd. Det är två olika motorer och växellådor.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av ned1
#1068074
Derank skrev:Du har beställt en D4a fwd. Jag har en D4a awd. Det är två olika motorer och växellådor.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Ojdå.. visste inte detta. Tack för info
av Fleshgear
#1068825
Vad har ni fått för beräknad leverans på xc60 classic?
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 203

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]