- tor 14 apr 2016, 23:49
60mil avverkat idag i XCn, sportstolarna var värt varenda krona, Premium sound var som befarat, noll tryck i systemet, hyffsat rent ljudmässigt och subben ger det lilla extra i basen men det går inte att kräma på något.
Sportchassiet är något stötigt och man få se upp för potthålen, men styvheten i bilen är betydligt bättre än utan, jag upplevde standardchassiet som rätt vingligt vid snäva svängar och tar lite bump istället.
Den progressiva servon är rätt meningslös, ställer man den på något annat ån "låg" orkar man knappt ratta runt bilen i låg fart för den blir lika tyngstyrd i 30kmph som i 130. Men på låg funkar den bra och den blir mycket mer lättrattat i stan än en utan prog servo.
bra komfort upp till 120kmph sedan blir kupen rätt så ljudlig och vindbruset hörs tydligt, så att ligga i 180kmph på Autoban skulle jag inte vilja, då är det öronproppar som gäller.
Automaten är som de sexstegade är, lite småryckig när den är kall och surrar rätt så bra och i hastigheter runt 50-55kmph har lådan svårt att bestämma sig viulken växel den ska ta, men den är endå komfortablare än manuell tycker jag.
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS