Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OceanR
Hilmer skrev:Då vill jag veta hur dom löst det med evapuratorn, för denna bör sitta i värme/kylanläggningen oavsett, och eftersom denna inte passar i en anläggning avsett för endast värme så måste denna bytas, förslagsvis då till Volvo original.
I annat fall har du ett helt annat system under panelerna vilket jag ser som osannolikt, mest troligen handlar det om ett MCC som är ombyggt till ECC eller ECC ombyggt för att få det digitalt. Därför bör det ju gå att montera originaldelar för att få igång systemet.

Ja tyvärr har jag så lite information över denna ombyggnad så jag kan inte uttala mig alls... På manöverpanelens baksida sitter det en liten fläkt.. Och det sitter 2 relän för dom eftermonterade motorerna som styr luckornas luftflöde.. inga sensorer som originalet.. Där original effektsteg skall sitta har man sågat upp lite för att montera en större täckplåt.. sedan sitter effektsteget från Comes där..
Användarvisningsbild
av OceanR
Kan nämna att jag bytte fläktmotorn också genom att den ibland inte funkade... Troligtvis utslitna kol efter flera års maxläge på hastigheten.. Hon fick slå till under handskfacket (Hårt) för att motorn skulle hoppa igång på under dom senaste 2 veckorna.. Men nu funkar det.. fast som sagt på maxfart..

Gällande den eftermonterade klimatanläggningen så står det i garantibeviset att Celer AB ovillkorligen skall kontaktas innan arbetet påbörjas.. Så det här var inget man vände sig till Volvoverkstaden över om det uppkommit problem..

Fortsättning följer....
av Indalsman
850 GLT utan AC? Kunde man verkligen köpa en GLT utan ac, låter mer som en 850 S då. Jag har en 855 GLT -97 som blev uttagen ny som hyrbil så den är nog bas GLT utrustad och den har ECC.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
ECC var tillval (Ingick i affärspaketet med blandanat farthållare,) Även AC var tillval för det finns tre olika typer av klimatanläggningar MCC utan AC, MCC med AC och ECC med AC.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:MCC med AC var väl standard, sen kunde man nedgradera bilen och få utan AC, eller uppgradera och få ECC.
Så kanske det är men varför nedgradera bilen och slippa AC? Det är ju det bästa som finns en varm sommar dag.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Så kanske det är men varför nedgradera bilen och slippa AC? Det är ju det bästa som finns en varm sommar dag.

Ingen aning... Snåla så dom skriker när dom skiter? :mrgreen:
Ja antagligen men dom flesta S/V70 140Hk 170Hk 2,5T T5 är ganska väl utrustade oftast är det 2,0 som jag har sett som har rena snikutrustningen inte ens dimljus fram, värme i sidospeglarna, farthållare saknas och mycket annat.
Användarvisningsbild
av OceanR
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Så kanske det är men varför nedgradera bilen och slippa AC? Det är ju det bästa som finns en varm sommar dag.

Ingen aning... Snåla så dom skriker när dom skiter? :mrgreen:
Ja antagligen men dom flesta S/V70 140Hk 170Hk 2,5T T5 är ganska väl utrustade oftast är det 2,0 som jag har sett som har rena snikutrustningen inte ens dimljus fram, värme i sidospeglarna, farthållare saknas och mycket annat.
Jag har ägt en V70 2,0 98... Den hade ECC, Dimljus, värme i sidospeglarna, farthållare och mycket annat... :D
bild 1.jpg
bild 1.jpg (132.23 KiB) Visad 244 gånger
Bild 2.JPG
Bild 2.JPG (237.39 KiB) Visad 241 gånger
Bild 3.JPG
Bild 3.JPG (175.53 KiB) Visad 243 gånger

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]