- lör 09 apr 2016, 19:40
Utelåst pga dött batteri. V70 Flexifuel årsmodell 2011. Ej drag.
Försökt:
- Öppna med nyckel. Går ej - troligtvis deadlockad pga batteriet.
- Komma åt konstant 12V. (Pågående)
Jag har lossat en plastsköld under motorrummet i hopp om att hitta startmotorn. Tyvärr helt novis på layouten i motorrummet och ser den inte ens underifrån.
Frågor:
- Någon som vet om detta är en möjlig strategi för en V70 II. Tycker mig endast funnit bevis för att det skall funka på V70N och äldre?
- Någon bättre metod?
Uppdatering:
Efter tips från Micce1980 så testade jag min andra mekaniska nyckel och ruckade fram och tillbaka en stund och döm om min förvåning när låsknappen började röra på sig och slutligen ploppa upp. Skön känsla!
Mätte polspänningen till 3 V så ganska utdraget batteri.
Uppdatering angående blockerat låsläge:
Enligt manualen:
Försökt:
- Öppna med nyckel. Går ej - troligtvis deadlockad pga batteriet.
- Komma åt konstant 12V. (Pågående)
Jag har lossat en plastsköld under motorrummet i hopp om att hitta startmotorn. Tyvärr helt novis på layouten i motorrummet och ser den inte ens underifrån.
Frågor:
- Någon som vet om detta är en möjlig strategi för en V70 II. Tycker mig endast funnit bevis för att det skall funka på V70N och äldre?
- Någon bättre metod?
Uppdatering:
Efter tips från Micce1980 så testade jag min andra mekaniska nyckel och ruckade fram och tillbaka en stund och döm om min förvåning när låsknappen började röra på sig och slutligen ploppa upp. Skön känsla!
Mätte polspänningen till 3 V så ganska utdraget batteri.
Uppdatering angående blockerat låsläge:
Enligt manualen:
Blockerat låsläge innebär att alla låsknappar och öppningshandtag mekaniskt frikopplas,
vilket omöjliggör dörröppning från insidan. Blockerat låsläge aktiveras med fjärrnyckeln
och inträder med ca 10 sekunders fördröjning efter att dörrarna har låsts.
Bilen kan endast låsas upp med fjärrnyckeln vid Blockerat låsläge. Förardörren kan även
låsas upp med det löstagbara nyckelbladet.
Senast redigerad av 2 bohrax, redigerad totalt 0 gång.

- By KLM77