Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Verdi skrev:Robyn är duktig och har haft en lång karriär. Hon är i första hand en artist. Imam är i första hand ett politiskt statement och i andra hand artist. Tycker jag åtminstone.

Jag är faktiskt allvarlig när jag säger att detta påverkar min vilja att köpa en till Volvo negativt.

Alla är duktiga på sitt sätt. Även fast man inte står bakom hennes musik så finns det ju saker hon säger som är vettiga. Rasism och fientligheter mot HBTq-människor är fortfarande ett stort problem i Sverige. Det är ju rätt tydligt att Volvo signar människor som står för olika saker och för mångfald.

Att en sån här sak påverkar dig så negativt säger ju mer om dig än om Volvo. Barnsligt.
Användarvisningsbild
av V9097
Verdi skrev:Robyn är duktig och har haft en lång karriär. Hon är i första hand en artist. Imam är i första hand ett politiskt statement och i andra hand artist. Tycker jag åtminstone.

Jag är faktiskt allvarlig när jag säger att detta påverkar min vilja att köpa en till Volvo negativt.
Jag kan bara instämma Verdi.

Jag skulle kunna utveckla det hela, men eftersom detta inte är ett politiskt forum nöjer jag mig med att säga att jag gillar inte att Volvo blandar in politik i sin reklam. Jag vill inte att den bil jag kör förknippas med någon politisk inriktning, vilken det än må vara.
Användarvisningsbild
av Derank
Frågan är ju hur många som köper bil efter vilka kändisar som medverkar i relamfilmerna, tror knappast någon här gör sitt val efter imana el slatan el åsa nisse el vilka som nu medverkar i volvos reklamer. Men välden kanske är så korkad idag att man köper allt man ser.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Väldigt märkligt val av artist. Volvo's nyare reklam spelar just på känslor och Slivanas musik är ju inget direkt som gör att man blir sugen på att köpa en bil...

EDIT: Jag kollade reklamen nu, och den var ju inte som Robyn's där hon medverkar. Den var ju dessutom instrumental... så det är ju inte direkt så man kopplar ihop den med Silvana.

Personligen kan jag dock tycka att vissa låtar är bra.

.
Senast redigerad av 1 ThomasT, redigerad totalt 0 gånger.
joel80 skrev:Så extrem verkar hon inte.. fixar man inte att någon är feminist och lesbisk är man bara trångsynt. Att det är lite märkligt val kan jag också tycka med tanke på att få i hennes anhängare nog köper nya bilar.

Hon har invandrande föräldrar med en pappa från Syrien och Mamma från Italien... pratar 5 språk och verkar rätt påläst av det lilla jag nu läst. (Visste inte heller vem hon var.. känner mig gammal...)
Gissar att det är Volvos tanke och tydliga åsikt om mångfald som gör att hon passar.

Tycker det är rätt modigt av Volvo (och ICA också för den delen) att visa var dom står i sånna här frågor trots att dom riskerar att förlora typ 18% potentiella köpare. Modigare än vissa rikstadspartier i allafall..

Däremot tror jag man inte behöver koppla all politik hon står för till vad Volvo står för.. musik och vissa delar i vad hon gjort offentligt passar in, behöver inte vara så mkt mer. Snart kommer en ny "kändis" som ska fronta ett litet tag.

Edit: Men isch.. jag gillade inte hennes musik.. gillar i och för sig inte rap oavsett artist...
Nu är du ute och cyklar Joel. Inte kan du väl tro att 82% av Volvoentusiasterna är positiva till vänsterextremistiska feminister? Snarare raka motsatsen.

Jag vill då inte bli förknippad med dessa typer. Men som tur är kör jag en äldre Volvo(från den tiden då Volvo fortfarande var svenskt) så det finns nog ingen risk att jag blir det heller. :)
Helt klart ett politiskt statement som faktiskt innebär förakt eller märklig uppfostran av en stor del av deras kunder. Snacka om att det går utför med reklamen sedan Zlatansuccén!

Håller med Verdi helt i vad han skrivit. Oerhört dumt att blanda in politik på det här viset.
Användarvisningsbild
av joel80
800serien skrev:[
Nu är du ute och cyklar Joel. Inte kan du väl tro att 82% av Volvoentusiasterna är positiva till vänsterextremistiska feminister? Snarare raka motsatsen.

Jag vill då inte bli förknippad med dessa typer. Men som tur är kör jag en äldre Volvo(från den tiden då Volvo fortfarande var svenskt) så det finns nog ingen risk att jag blir det heller. :)
Jag tror att större delen av Sveriges befolkning fortfarande ställer upp på allas lika värde, att män och kvinnor är lika mycket värda och att vi har mycket att hämta från resten av världen och inte ska stänga in oss i en bubbla och försöka ta oss tillbaka till feodal-tiden.
Att inte alla (eller ens i närheten av en majoritet) håller med henne politiskt tror och hoppas jag inte ska ha så stor betydelse. Det beror på vad Volvo lyfter fram.. men jag har svårt att tro att dom gör någon grej av något annat än just mångfalds och öppenhetsgrejen. Den hoppas jag många kan stå bakom oavsett vänster eller höger..
De 18% jag pratade om var de bruna, som alltså kanske Volvo ev. skulle kunna tappa med det här.
av HVTH
Herregud vad alla verkar gå i taket över detta! Om jag har fattat det rätt så skall en INSTRUMENTAL version av en av hennes låtar spelas som bakgrundsmusik i en reklam? Big fucking deal.. Om man skannar all reklammusik lär man hitta en och annan kompositör/artist som man inte delar åsikt med, värderar man deras produkt mindre då? Knappast.

Snacka om att göra en stor grej av ingenting.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]