Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Beror på vad du har för verktyg. Ett kort bit rör med rätt diameter är en förutsättning för att trycka ut den gamla bussningen och i med den nya utan att skada. Det tillsammans med någon kloss och en tving så går det rätt lätt.

Har man inte det så är det mycket enklare att byta kompletten.
Jag har den äldre modellen så då byter jag bara gummibussningen. Med teflonspray, en gängad stång, muttrar, brickor och två hylsor i lämplig diameter så borde det vara ganska enkelt. Ngn skriver att det räcker med en polygrip men då måste det nog vara polybussningen som skal vara lite lättare att trycka dit!?
Ett "äventyr" har jag inte tid med.... Men ändå enkla än att byta hela fästet???
Mekande som betyder att man måste demontera 10 delar som sitter i vägen är frustrerande, tacka vet jag en B20 i en 240.... (i alla andra sammanhang saknar jag inte 240n) Om jag måste använda bilen innan gummibussningen är på plats, hur skadligt kan det vara?
Ett "äventyr" har jag inte tid med.... Men ändå enkla än att byta hela fästet???
Mekande som betyder att man måste demontera 10 delar som sitter i vägen är frustrerande, tacka vet jag en B20 i en 240.... (i alla andra sammanhang saknar jag inte 240n) Om jag måste använda bilen innan gummibussningen är på plats, hur skadligt kan det vara?

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]