Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:
Joel93 skrev:Köptes i torsdags, V50 D2 ca 10.600mil
Haha.. Faan.. Det här kommer kunna bli förvirrande! Nu får folk hålla koll på om dom svara 80:an eller 93:an!!
Tur att du i allfall inte köpte en Power-blå V60! ;)
Hehe +1, en joel80 och en Joel93 men jag såg skillnaden på namnet direkt iaf :)

Mysigt med tygmattor :-)-)
av Miew
Jodå min står kvar i garaget och va och hälsade på med ett par bärs, pillade lite men fortfarande icke låsbar. Ölen va god dock.
Kolla forumet om ni har tips, vill börja köra min 960 nu när vägarna börjat bli bar!

Ok jag städade och putsade lite ;)
Användarvisningsbild
av Jefe
Tvättat bilen dammsugit och torkat rent säten och inredning lagt in tygmattorna.
Har även skiftat till sommarhjul och gjort rent vinterdäcken och lagt på lite vax
på sommar fälgarna så dom förhoppningsvis blir lite lättare att hålla rena i sommar.

Bild
Gått över bilen med Meguiar's Paint Protect och svärtat däck och utvändig svart plast med två separata medel 8)
Tvättat och spenderat lite tid i ett parkeringsgarage och försökt få till lite schyssta bilder. Tyvärr är jag totalt värdelös bakom en kamera så får försöka ragga med mig någon som kan hantera en bättre än vad jag kan :D

Bild
joel80 skrev:
Joel93 skrev:Köptes i torsdags, V50 D2 ca 10.600mil
Haha.. Faan.. Det här kommer kunna bli förvirrande! Nu får folk hålla koll på om dom svara 80:an eller 93:an!!
Tur att du i allfall inte köpte en Power-blå V60! ;)

Haha, var inne på en blå V50 först :P
börne skrev:
fjohan82 skrev:Gått över bilen med Meguiar's Paint Protect
Hur är detta medel, tänkte testa efter vårpoleringen är gjord. Håller det länge eller det är som vanligt lite glädjesiffror :wink:

Ska man lägga vax sedan detta eller det ersätter vaxet?
Det gör vad det ska, håller hyfsat, men nog är det allt lite glädjesiffror på hållbarheten. Den är lätt att applicera och en flaska räcker hur länge som hellst. Jag har inte lagt något vax under denna gång, tyckte att utgångsläget var förhållandevis bra.
Men som med mycket annat inom bilvård beror resultatet på vilken färg bilen har och lackens skick.
fjohan82 skrev:Men som med mycket annat inom bilvård beror resultatet på vilken färg bilen har och lackens skick.
Svart metallic & skicket är bättre än genomsnitt som det ju oftast brukar va med oss bilentusiaster :wink:

Får testa det... alltid skoj att testa nya medel & jag brukar gilla Meguiars prylar :-)-)
  • 1
  • 541
  • 542
  • 543
  • 544
  • 545
  • 1912
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]