Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
Hilmer skrev:Jag testade Continental ContiSportContact 5 i fjol, ett däck med bra bett i vått o torrt och inga obehagliga överraskningar!
Eller ja, om man bortser ifrån att det blir ganska få mil på dom tyvärr!
Har inte så mycket att jämföra med men hittills är jag nöjd med mina 18" ContiSport 5. De kan väl inte slitas lika fort som de Pirelli P Zero Rosso jag hade innan där framdäcken tog slut på en säsong :shock:
av Lövet
Något av dessa är antagligen utmärkta val
image.jpeg
image.jpeg (969.71 KiB) Visad 405 gånger
av Styfen
Hej!

Jag är också inne på att köpa nya sommardäck då mönstret börjar bli väl tunt på de befintliga.

Har fastnat helt för Goodyear efficientgrip performance, har 205/55/R16.
Något jag undrar dock är prisskillnad mellan olika byter/åf:are

Bythjul.com tar 657:-/däck medans Däckia tar hutlösa (i sammanhanget) 1260:- / däck. Utöver detta tillkommer dessutom montering med 820:-
Jag antar att montering oavsett var man gör det kostar ca: 700-1000:-

Men är det någon som vet varför Däckia är så hutlösa dyra eller varför Bythjul.com är så billiga? Någon som har erfarenhet av båda?
av Wizzman
Dyrt! Att det kostar en bra slant om man kommer med däck man köpt nån annan stans förstår jag, men hos samma firma, det var lågt... Jag är för billig när jag hjälper nån bekant förstår jag.
av andersuw
Wizzman skrev:Dyrt! Att det kostar en bra slant om man kommer med däck man köpt nån annan stans förstår jag, men hos samma firma
När jag tittade runt på nätet fick jag intrycket att normalpriset för montering på fälg, balansering och montering av fälgarna på bil ligger i den storleksordningen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15
Däck till Volvo 245 GLT

Fälgar och däck passar utan problem, got[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]