Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Qaskiz
Har en 850 glt av årsmodell 93 som jag enbart har haft en massa problem med. Den praktiskt taget bor på volvo och nu är det dax igen. På tvåans växel så kan den helt plötsligt börja hoppa fram, tänk er groda lr liknande :wink: Och dessutom låter den himla illa, den rasslar och har sig och när jag kör så tickar den. Ännu ett besök på volvo känns inte alls lockande, några tips på vad det kan va?
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Tryck gasen i botten när den börjar hoppa, så slutar det. Tickandet är nog ventiltryckarna, kan räcka med att byta till lite tjockare olja.
av *pettson*
Qaskiz skrev:Har en 850 glt av årsmodell 93 som jag enbart har haft en massa problem med. Den praktiskt taget bor på volvo och nu är det dax igen. På tvåans växel så kan den helt plötsligt börja hoppa fram, tänk er groda lr liknande :wink: Och dessutom låter den himla illa, den rasslar och har sig och när jag kör så tickar den. Ännu ett besök på volvo känns inte alls lockande, några tips på vad det kan va?
tja det vore ju önskvärt att höra ljudet.. för rasslar det kan det inte vara bra..
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Busta_Hymen skrev:Tryck gasen i botten när den börjar hoppa, så slutar det. Tickandet är nog ventiltryckarna, kan räcka med att byta till lite tjockare olja.
Har jag väl i princip gjort men det löser väl inte problemet? hehe
Ska testa det där med oljan iaf, tack!
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]