- sön 20 maj 2007, 22:07
Hej, är ny på forumet men jag har läst igenom och sökt efter något liknande problem, men inte hittat precis rätt.
Iallafall, lampan för motorelektroniken började lysa för någon vecka sedan när jag var ute och körde. Bilen gick som vanligt tills igår när jag skulle tvätta bilen. När jag startade bilen och skulle köra upp den på garageupfarten så visade färddatorn att bensinförbrukning var i snitt 5l/mil (50.0l/10km) och det var alltså i bott (samma på momentanförbrukningen).
Det luktar bensin runtom bilen och om avgaserna, det första som slog mig var att lambdasonden har gett upp, men efter att ha läst lite så kan det även vara allt från LMM till luftfilter?
Kan även tillägga att bilen går som vanligt (har inte testat kickdown..)
Jag ska åka in med den till Volvo imorgon så att de kan se vad det är för fel.
Har fått felkod: 2-3-2.
Har testat att nollställa, men det går inte.
Är det någon här som har haft liknande problem? Vad kommer det att kosta att få det reparerat?
Bilen är en 855 T-5R, automatlåda. Allt är original.
Tack på förhand.
Iallafall, lampan för motorelektroniken började lysa för någon vecka sedan när jag var ute och körde. Bilen gick som vanligt tills igår när jag skulle tvätta bilen. När jag startade bilen och skulle köra upp den på garageupfarten så visade färddatorn att bensinförbrukning var i snitt 5l/mil (50.0l/10km) och det var alltså i bott (samma på momentanförbrukningen).
Det luktar bensin runtom bilen och om avgaserna, det första som slog mig var att lambdasonden har gett upp, men efter att ha läst lite så kan det även vara allt från LMM till luftfilter?
Kan även tillägga att bilen går som vanligt (har inte testat kickdown..)
Jag ska åka in med den till Volvo imorgon så att de kan se vad det är för fel.
Har fått felkod: 2-3-2.
Har testat att nollställa, men det går inte.
Är det någon här som har haft liknande problem? Vad kommer det att kosta att få det reparerat?
Bilen är en 855 T-5R, automatlåda. Allt är original.
Tack på förhand.