Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Killer
Jag har efter många svordomar och mycket googlande lyckats installera vida 2011a på ett virtuelt Windows xp.
Försökte först med 2014d på Windows 7 pro, men fick det inte att funka.
Nu till problemet, när jag anslutit dicen till bilen och datorn så hittar jag dicen under usb fliken i virtuella pcn men kan inte ansluta den.
Får bara upp ett felmeddelande som säger att enheteninte kan anslutas.
någon som har några idéer?
Tacksam för svar Henke
av volvo244gle
Virtualbox även här, med Linux Mint 17.3 som värdsystem. Fungerar utmärkt, dessutom med endast 2 GB RAM på en lite äldre laptop. Win 7 Pro + VIDA tilldelas 1 GB av dessa.

Man måste installera "Extension Pack" till VB för att USB 2.0 (och DiCE'n) ska fungera.
Skapa sen ett filter så att DiCE'n alltid ansluts mot den virtuella maskinen.
Användarvisningsbild
av Killer
Tack för alla svar!
Testade virtualbox men det strulade, så jag gav virtual pc xp mode en chans till. Efter mer googlande hittade jag lösningen, Efter att ha "disabla" usb 3.0 I bios så funkar allt klockrent :D
tycker xp mode känns mycket smidigare än virtualbox och man slipper installera ett till OS.
av Storfot
Tydligen har usb3 en tendens att strula. Jag använder VirtualBox och fick det inte att fungera tills jag kom på att jag skulle använda en usb2-port. (Datorn hade olika typer av portar.)
Fördelen med att ha Vida i en virtuell maskin är ju att har man en gång fått det att fungera så kan man enkelt spara hela installationen och slipper strul för att någon windowsuppdatering sabbade något. (Och att ev. virus på den "kinesiska" installations-cd:n ska sprida sig.)

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]