Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Hej

Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa en V60CC D4 AWD. Jag körde en rejäl vända i en demobil med fälgarna 19" Bor. Snyggt som bara den, men lite för stötig och struttig gång för min smak. Nu börjar jag bli orolig att det blir för stötigt även med 18". Detta är ju såklart väldigt subjektivt, men ni som kört med både på både 18" och 19", hur upplever ni skillnaden?

Jag vill helst inte gå ner ända till 17", jag tycker bilen förlorar för mycket i utseende.
Användarvisningsbild
av SoKn
Gabriel skrev:Går det verkligen att känna komfortskillnad mellan 18 och 19"? Det måste vara mycket marginellt i så fall.
Tror heller inte det. Jag slår gärna ett slag för Bor 19". ;)
Bild
Användarvisningsbild
av V9097
SoKn skrev:
Gabriel skrev:Går det verkligen att känna komfortskillnad mellan 18 och 19"? Det måste vara mycket marginellt i så fall.
Tror heller inte det. Jag slår gärna ett slag för Bor 19". ;)
Bild
Snyggt är det onekligen :-)-)

Men jag måste säga att även 18" Neso ser riktigt bra ut. Vi får se vad det blir, tack för era svar.
Användarvisningsbild
av V9097
Det handlar om nya lagerbilar, vissa har 18" och andra 19" :D

Jag har jobbiga i-landsproblem just nu. Antingen byta till en V60CC D4 AWD lagerbil, beställa en V90 T5 och vänta till efter semestern eller behålla den V70 jag har ett tag till. Som bubblare finns V60CC T5 AWD om den nu kommer. V90 D4 AWD är ytterligare något som kan vara värt att vänta på....

Edt: Jag är väldigt angelägen att fjädringskomforten ska vara bättre än den V70 med sportchassie jag har nu. Det värsta jag vet är när det smäller till i hela bilen när man kör över en broskarv eller liknande.
av Lövet
Oj vad mycket hellre jag skulle ta V90 än V60CC om jag hade möjligheten...
Användarvisningsbild
av V9097
Lövet skrev:Oj vad mycket hellre jag skulle ta V90 än V60CC om jag hade möjligheten...
Det var min initiala tanke också, sen började jag kolla lite närmare på kostnaden. Det blir en del dyrare att ta V90, och jag får ändå pruta bort AWD, skinnklädsel, backkamera, p-sensor fram, elställbar förarstol, mm. Sen skulle jag vilja provköra en S90 eller V90 innan jag bestämmer mig.
av Lövet
Jag tror den är värd väntan. Efter att bara ha tittat på S90 känns den 10 år nyare än V60.
Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]