- fre 04 mar 2016, 11:05
Större och "tyngre " mjukvaror laddas från USB sticka för att det går så mycket snabbare den vägen
andersuw skrev:Hade min V70 D4 -15 inne hos min PST idag och fick ett par nya mjukvaror laddade. Dels "AUD uppgradering" (som för min bil har artikelnummer 30775610) och dels "ICM/IHU uppgradering" (som för min bil har artikelnummer 30775614). Efter det är det problem som den här tråden handlar om avhjälpt.Vad bra att man hittat en lösning på problemet :D
Eftersom båda mjukvarorna laddades innan vi testade att gå direkt till internetsökning från navigatorn vet jag inte med hundraprocentig säkerhet vilken av dem som avhjälpt just detta fel. Men med all sannolikhet handlar det om "ICM/IHU uppgradering". "AUD uppgradering" har med ljudet att göra och är troligen irrelevant i detta sammanhang. Artikelnumret för "ICM/IHU uppgradering" är troligen ett annat för 60-modellerna än för V70/XC70/S80. Men det finns gissningsvis motsvarande mjukvara även för 60-serien.
Noteras kan att mjukvarorna i detta fall laddades via USB-uttaget, inte OBD-uttaget. Det var nytt för mig att även mjukvaruladdning numera i vissa fall sker den vägen.
Större och "tyngre " mjukvaror laddas från USB sticka för att det går så mycket snabbare den vägen