Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr.konsum
Skulle plocka ner Handbromsen i lördags för en uppsmörjning.. (besiktning på G) vad upptäcker jag då?? båda beläggen på vänster sida var helt kassa... ( ska sägas att jag bytte hela skiten för ett år sedan, ok, skivor, klossar, båda sidor, allt original)

Beläggen såg ut som att man hade kör dom i en bläster var som stora porer i dom... Är det såhär original ska va??

Har kört med biltemabromsar på andrabilen i 2 år nu inte så mycket som ett skrik från dom kanongrejer!!!!!
Användarvisningsbild
av dassharen
Håller med dej! Har testat båda och Biltemas är fan så mycket bättre och billigare än Volvos. Blir Biltemas för mej nästa gång också.
Användarvisningsbild
av niklas gson
jag kan hålla med också..volvo håller inte högre kvalla än pirat i dag dom vill bara sälja dyrt. köpa billigt ..inte e det som förut inte man minns gammla hedeliga 240köpte man grejer då var det rejäla o riktiga grejer..bra kvalla..men vissa saker köper man på volvo än men inte e det mycke inte bara sånt som man e osäker på o sånt som inte finns pirat...
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Hur såg trumman ut? Rostig? Låter som dom inte vart utjusterade tillräckligt kanske?

Ett litet tips f.ö.: Använd handbromsen för att bromsa in de sista metrarna före parkering. Då undviks de flesta problemen därifrån.

Bra tips. Tackar!

Vad är det här?

Utifrån bilderna att döma har det med v[…]

Det sitter visserligen dragkrok på denna. […]

Som Lövet skriver,ingen risk alls att nå[…]