- ons 16 mar 2016, 14:43
Och jag säger samma sak igen, om du känner en oro av denna graden: ta det med din säljare!
Sillastryparen skrev:least - låt oss nu tala allvar: VAR har jag skrivit att jag har drabbats av att allting dör buggen...? Nu är du tydligen ordningsman här, så var skrev jag det? Jag har däremot skrivit att jag fått en bil som idag gått 380 mil och redan uppdaterats för tre buggar och fått två återkallelser per brev. Och det verkar som om du är I samma tankessfär som min försäljare, - klaga inte för inget har ju hänt! (Mer än lite vad gäller ventilation alltså...). Menar du allvarligt att de bilar som har fel I programvaran och där något hänt (!) är de enda som ska åtgärdas och får ha synpunkter, övriga ska hålla käften...? Har du insett problemet med t ex buggen att allting dör? ALLT inkl lyse instrument servo slocknar...? Tänk dig in I situationen under en omkörning I mörker. Vad hander då? Hoppsan, då får vi nog uppgradera mjukvaran, men eftersom bilen är skrot och alla I den är omkomna genom att bilen gick rakt in I ett träd behövs ju inte det? Vad jag däremot har upplevt vad gäller nära-döden-upplevelsen är att vår bil har hackat till I låga farter. Kanske en bugg I aut-växellådan man ännu inte hittat (?), - men det vet jag ännu inte. Jag ber dig dock att tala om med citat var jag har skrivit om att JAG varit ute för "allting-dör" buggen. Du skrev att jag sagt det, och hävdade att jag skulle begära hos ÅF att häva köpet, pga att du inte kunde läsa innantill, men JAG har aldrig skrivit det. Visar du på det ska jag här be dig om ursäkt! Så jag förväntar mig härefter en hövlig ton och inte en massa gapflabb över en högst berättigad oro over vad det är jag egentligen köpt! Bilen faller inte I bitar, men visar inte heller prov på att vara en säker Volvo jag betalat 400 000:- för! Det är I kritiska lägen man behöver den där extra säkerheten, och inte tvärt om. Vad kan bli nästa steg som sk "mjukvarufel"? Att krockkuddarna löser ut mitt under färd? Att bilen skenar och inte går att få stopp på då handbroms är elektronisk (mjukvara) och jag kör ihjäl någon? Och hur bevisar man vad som är vad I efterhand? Skiten ska väl fungera från början, och man ska inte behöva hänga på verkstaden med en sprillandes ny bil?Volco Cars har ingen representant som följer detta forum (officiellt) och detsamma gäller för Volvos ÅF.
Och jag säger samma sak igen, om du känner en oro av denna graden: ta det med din säljare!
V90 Cross Country 2018 T5 AWD
- By KLM77