Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Perra83 skrev:
wissel skrev: Vet ju att nästa vinter sitter jag på en kostnad på 4 nya Dubbdäck och mina egna är gränsfall, jag har aldrig tidigare
ens tänkt tanken på detta under tiden jag var i "arbete" men som gnällig (hmm Fattig pannsjo" så dyker det upp.
(D)
Då har du all tid i världen att leta på fyra nya. Rätt va det är kan det komma ett fint erbjudande någonstans.
Så hände det med sommarsulorna, fick tag i 4 nya Michelin HP Tour för 5000:- monterat balanserat o klart.
Så strax börjar letandet igen på vinterdäck denna gången. Har aldrig nånsin åkt på så perfekta däck, sedan övergången
från Diagonaldäck till de första Michelin X däcken, som var Radiala....hmm, snart 45 år sedan :-O)
Fick i och för sig åka till Gotland för att fixa detta men passade på att hälsa på syrran osv. ;-)
Användarvisningsbild
av joel80
3-4 grader och strålande sol i Gävle idag.. Körde gamla vägen ut mot Sandviken idag och satt och pratade med sambon om att nu är det nära att man kan byta däck.. 2 minuter senare i en svag vänsterkurva i ca 60km/h praktiskt taget skakar bilen ordentligt av att antisladdsystemet helt räddar oss från att glida av vägen! Helt snorhalt i ett skuggparti där inte solen nått. Trots 3-4 grader var det tokhalt... klockan 13:30! Skäms över att jag var så oförberedd.. Oförsiktigt av mig.. även om jag körde strax under hastighetsgränsen. Borde reagerat på skuggan och vätan.

Vi konstaterade att det nog var bra att behålla vinterdäcken på ett litet tag till!!
Användarvisningsbild
av wissel
joel80 skrev:3-4 grader och strålande sol i Gävle idag.. Körde gamla vägen ut mot Sandviken idag och satt och pratade med sambon om att nu är det nära att man kan byta däck.. 2 minuter senare i en svag vänsterkurva i ca 60km/h praktiskt taget skakar bilen ordentligt av att antisladdsystemet helt räddar oss från att glida av vägen! Helt snorhalt i ett skuggparti där inte solen nått. Trots 3-4 grader var det tokhalt... klockan 13:30! Skäms över att jag var så oförberedd.. Oförsiktigt av mig.. även om jag körde strax under hastighetsgränsen. Borde reagerat på skuggan och vätan.

Vi konstaterade att det nog var bra att behålla vinterdäcken på ett litet tag till!!
Joo.
av Tette
Uj uj uj vad folk verkar vara taggade på att lägga om till sommardäck :shock: Trots att jag längtade till sommardäck dagen efter jag fått på vinterdäcken så kommer jag att vänta in i det längsta. När man åker hemifrån klockan 04:30 på morgonen så kan det vara spännande på de norrländska vägarna ända in i maj :???:
av Tette
Droopy skrev:Bodde jag i Umeå skulle jag inte heller lägga om före 1-maj.
Haha, nja i fjol bytte jag 26 april eller nått sånt, då var det fortfarande kring 0 på natten och 10+ på dagen. Fast folk här uppe la om redan kring 15 april när dubbdäcks "förbudet" började gälla. Dock körde de kanske inte så mycket på tidiga morgnar...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 61
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.