- fre 11 mar 2016, 22:08
Det är troligtvis termostaten som är kass köpte du termostaten på Biltema så förstår jag det då min blev kass efter bara ett knappt år bättre att kosta på en original för 233kr. Felaktig termostat på verkar gången på motorn och även bränsle förbrukningen negativt.
monarped111 skrev:Ska byta kablar i veckan.Spjället öppnar upp för varmluften när motornkallstartas och ska sedan stängas när motorn blir varmare tror inte att det på verkar något nämnvärt mer än förlorad effekt motorn vill ha kalluft.
Om de inte hjälper så byter ja spjällägesgivaren.
Men undrar om de kan va kablarna,för den hugger bara på låga varv typ när ja kör i samhället när ja växlar ner mm.
Aldrig när ja kör på 90 väg.
I da +7 grader o motorvärmare i 2 tim, när ja körde hem från jobbet, 1,5 mil.
Gick mätaren inte upp till mer än 2-3 strecket, är van vid att den står på kl 3.
Har ju bytt både termostat o givare.
Sen tänkte ja på om spjället i botten på luftfilterburken,om spjället där inte öppnar till kalluft,om de kan påverka att de hugger
Det är troligtvis termostaten som är kass köpte du termostaten på Biltema så förstår jag det då min blev kass efter bara ett knappt år bättre att kosta på en original för 233kr. Felaktig termostat på verkar gången på motorn och även bränsle förbrukningen negativt.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)