Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
ja, 40mm bör utan problem duga gott och väl till en orginalmotor. På sin höjd att fläkten kanske startar något något oftare, men jag tvivlar att ens det kommer hända.
Dessutom var ju 40mm-kylaren en skaplig slant billigare också. Och det är väl för att den saknar oljekylaren för motorn antar jag.
Den 40mm kylaren borde väl kyla vattnet bättre än original kylaren står att denna kylaren har 6mm och original kylaren har 8mm mellan tuberna.

Verkar även vara viktigt att man kör med Volvos glykol som koster mer än 50kr litern koncentrerad och då var man tvungen att blanda med destillerat vatten. Går det ens ta reda på att glykolen kommer från Volvo menar man kn ju köpa på något annat ställe som har samma färg på glykolen och blanda med destillerat vatten.

Inte tusan är väl någon skillnad på Volvos glykol det är ju också etylenglykol :roll:
Ja men tycker att det är konstigt att dom kräver Volvos glykol om nu garantierna ska gälla på kylaren. Man kan ju börja undra vad det är för skit aluminium som inte tål glykol :roll:
Vart en uppfräschning an sommarhjulen idag både tvättade och vaxade :D

Gillar faktiskt dessa fälgar väldigt mycket passar bra på X70bilarna men det är ju en original fälg så varför inte :roll:

Bild

Vet inte om det är någon mer som ser det än jag men det är ju hjärtan mellan varje eker :)

Bild
Tackar :D ja det är att riktiga hjärtefälgar (L) hoppas dom sprider glädje när jag åker förbi. Det kanske är därför folk beter sig så konstigt när jag kommer åkandes alla blir kära och lyckliga ;;-O :-))

Hmm kanske ska måla hjärtan på plåtisarna :mrgreen: alltid retar det någon :roll:
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 252
Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?