Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Här kommer det bilder på vart det läcker från kylaren jag tycker det ser ut som att det läcker från cellpaketet och inte plastgavlarna men det är jag det :roll:.

Ska ta och plocka bort kylarfläkten någon dag det blir lite sol ute så att jag ser ordentligt hur det ser ut.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ah... Det är nog skarven mellan plast-skräpet och kylaren som läcker, fast upptill istället för det vanligare nedtill.
Nåja, det spelar ju egentligen ingen roll var den läcker, kylaren lär ju bytas vilket som.

Ser ut som det är olja där också? Vilket är lite märkligt då du inte har oljekylare i kylaren(eller..?).
Ok vilket skräp fast den har ju ändå vart där sedan ny skulle jag tro 24500 mil och 17år är ju inte så dåligt om man tänker efter.

Det är nog bara skräp som har blivit svart för jag har inte någon oljekylare i kylaren den siter ju på tråget på denna :) Det kanske är så illa så att IC'n är spräckt men det skulle ju vara otroligt om den är spräckt på samma ställe roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Det kanske är så illa så att IC'n är spräckt men det skulle ju vara otroligt om den är spräckt på samma ställe roll:
Ja, det ska väl vara, som jag sa innan, att du kört en gren genom grillen som punkterat både kylare och IC :lol:
Meeeen det skulle nog synas rätt tydligt om så var fallet :P
Ja och det har jag ju inte gjort.

Hittade en kylare helt i aluminium hos do88.se Kan inte förstå vad som är skillnaden mellan dessa två.
Tycker faktiskt att det inte var så farligt dyrt. Frågan är om man ska byta alla kylslangar till EPA slangar (blåa silikonslangar) :P :wink:
http://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-s7 ... ylare.html
http://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-s7 ... are-2.html
Användarvisningsbild
av Lucif3r
jaha se där ja. Ja så långt ut i skogen var jag inte med priset heller :)
Dom är olika tjocka, 40mm resp. 50mm. 50mm ger i teorin bättre kylning, men det blir trängre i motorrummet och kan bli problem att montera ICn och fläkt. Nu tror jag inte det är några problem på våra bilar, då borde dom ha skrivit det tycker jag.
Jag tror bilderna är lite generella också, för 94-98 kylaren använder exakt samma bilder, trots att 94-98 har motoroljekylaren i kylaren, vilket 99+ inte har.

Nja, skippa epa-slangar, kör på svarta silikon istället :)
Japp blir det nya slangar så ska dom vara svarta ingen annan färg kommer in i mitt motorrum.

Tänkte aldrig på att tjockleken skiljer och inte ska man behöva ha så mycket mer kylning heller, original kylaren klarar väl av det mesta så en 40mm kylare borde duga fint.
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 252
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]