Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja motorn kommer illa kvickt upp i arbetstemp tack vare termostat bytet men som det brukar vara när ett fel är avhjälp så kommer det nya fel (S)

Hjullagret HF antog att det var på gång då det inte var länge sedan jag bytte lagret VF så det var väl inget oväntat.
Tack vare termostat bytet så har nu kylarsystemet högre tryck så nu fick jag se vart glykolen har tagit vägen som alltid har försvunit sedan jag köpte bilen och det är kylaren som läcker :x sen så är även remspännaren till multiremmen på väg att ge upp har också varit så sen jag köpte bilen men den har börjat att låta lite mera av den nu på senare tid.
Har varit och kollat nu och det ser ut som att det är högst upp i cellpaketet som kylaren läcker ska ta en bild när det är lite ljusare ute.
Tråkigt med kylaren! Är bilen svårstartad eller?

Min kylare fick jag byta januari 2013.
Gaveln sprack på den, så den var lite svår att starta den morgonen. Lät som en gammal skördetröska typ! :roll:

Bytte till en original kylare som då kostade 2108 kr. Kanske är billigare nu. :wink: Hade AutoExperten här hemma till att byta den. Han erbjöd först att sätta i en billigare beg. från en bil som rullat 30000 mil, men det kändes meningslöst...

Bytte även vattenpump med kamremssats för 1800 kr, så det är rätt nytt på min bil. :)
Nej inte är den svårstartad menar du att den skulle bli det när kylaren läcker :?: :wink: Har till och med kört igång motorn när hela kylsystemet var tomt men det var högst 30sekunder var tvungen att flytta på den.

Finns ingen anledning som jag ser att ta kylaren från en skrot bil då den sannolikhet kommer att börja läcka snart igen om den nu inte är nyligen bytt till en ny :).

Det är ju inget stort läckage i kylaren så den får att hålla sig kvar i bilen ett tag till. Blir det byte så funderar jag på att byta till en helt i aluminium så slipper man detta problem längre fram.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Högst upp i cellpaketet...? Det låter tämligen ovanligt. Har du fått in en gren genom grillen eller :P ?

Det är ju standardutrustning att våra kylare blir att läcka i dom där förb... plastgavlarna annars :roll:
Jag har sett för länge sedan att det finns eftermarknadskylare som är helt i alu, dom borde hålla bättre tycker jag... Men dom hade fint pris också, nästan 4000 om jag minns rätt. :lol:
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 252
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]