- tis 01 mar 2016, 13:38
Hej.
NU BEHÖVER JAG VERKLIGEN ER HJÄLP :(
Nu är det dags igen med problem med den här förbannade skitbilen jag inte har ägt länge.
Problem sen dag 1 med bilen.
Motorlampa har tänts, Aibag varning, osv osv osv osv.
I dag stod det att den inte hade något oljetryck, Jag såg det inte på en gång men stängde av den på en gång så fort jag såg meddelandet. Man hörde då att det precis började knacka från motorn. lager? eller nåt som inte fick smörjning. ?
Vi bogserade hem bilen så nu är den hemma i varje fall.
Så vad göra?
Bilen har gått 31500mil.
1: Är det vanligt att oljepumpen lägger av på just dessa bilmodeller?
2: Är det något annat än fel på oljepumpen som kan orsaka att oljetrycket försvinner?
3: Tror ni att motorn är bortom räddning nu då det kommer till knackandet?
4: Tror ni det räcker med att byta oljepumpen, slå i sån där STP gegga som smörjer extra bra i samband med att den får ny olja och oljefilter om/efter jag byter oljepump? Eller är det bara att skrota motorn tro? :(
Om det är oljepumpen så undrar jag om det är svårt att byta den?
Och sista frågan. Det fanns ingen ledig biltrailer idag och bilen stod mycket farligt och dumt till när jag var tvungen att stänga av den då den varnade för inget oljetryck. Tror ni jag har förstört automatlådan nu när jag bogserade den i Neutral-läget i 30km i ca 5 mil?
Och i värsta fall vad tror ni en motor kan kosta som kanske har gått runt 15-20000mil om man nu kan få tag på en sån?
Jag är oerhört tacksam för alla tips jag kan få gällande detta.
Mvh// En ledsen fattig Volvo ägare :(
NU BEHÖVER JAG VERKLIGEN ER HJÄLP :(
Nu är det dags igen med problem med den här förbannade skitbilen jag inte har ägt länge.
Problem sen dag 1 med bilen.
Motorlampa har tänts, Aibag varning, osv osv osv osv.
I dag stod det att den inte hade något oljetryck, Jag såg det inte på en gång men stängde av den på en gång så fort jag såg meddelandet. Man hörde då att det precis började knacka från motorn. lager? eller nåt som inte fick smörjning. ?
Vi bogserade hem bilen så nu är den hemma i varje fall.
Så vad göra?
Bilen har gått 31500mil.
1: Är det vanligt att oljepumpen lägger av på just dessa bilmodeller?
2: Är det något annat än fel på oljepumpen som kan orsaka att oljetrycket försvinner?
3: Tror ni att motorn är bortom räddning nu då det kommer till knackandet?
4: Tror ni det räcker med att byta oljepumpen, slå i sån där STP gegga som smörjer extra bra i samband med att den får ny olja och oljefilter om/efter jag byter oljepump? Eller är det bara att skrota motorn tro? :(
Om det är oljepumpen så undrar jag om det är svårt att byta den?
Och sista frågan. Det fanns ingen ledig biltrailer idag och bilen stod mycket farligt och dumt till när jag var tvungen att stänga av den då den varnade för inget oljetryck. Tror ni jag har förstört automatlådan nu när jag bogserade den i Neutral-läget i 30km i ca 5 mil?
Och i värsta fall vad tror ni en motor kan kosta som kanske har gått runt 15-20000mil om man nu kan få tag på en sån?
Jag är oerhört tacksam för alla tips jag kan få gällande detta.
Mvh// En ledsen fattig Volvo ägare :(
- By lexcom