- sön 28 feb 2016, 21:19
Fritzell skrev:Jag bytte också termostat, gjorde enorm skillnad !!! Nu på vintern börjar ecc:n blåsa värme redan efter 2km, är uppe i full temp efter 10min kanske. Innan var den uppe i full temp när jag hade kommit fram till jobbet typ 20 min . Bytte inte heller givaren.Förusat att han har en kupévärmare och förlängningssladd :mrgreen: Undrar hur dom där kupévärmarna på 12V är ser att Biltema och jula säljer dom, det kan ju vara ett alternativ om man vill få upp värmen fort i kupén när man kör.
Skulle givaren paja går det ju lätt att byta längre fram.
På min gamla chevrolet TrailBlazer bytte jag givare samtidigt dock. Båda satt bakom generatorn som var tvungen att plockas bort vilken satt helt idiotiskt. Tog över 6 timmar att byta skiten..
Sen kan jag ju tipsa om en snik-variant jag kört med på bilar som inte haft utrag.. sätt en kupevärmare i bilen med en förlängningssladd du lägger utmed dörrlisten och stänger dörren försiktigt så gott det går tills låset klickar och anslut kabeln till lämpligt uttag och timer. Kostar inget alls i installation
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)