Minns ni artikeln i finska Hufvudstadsbladets motorsida!
Här är det mail jag just fick från motorskribenten Dan.
Och det mailsvar jag just gav!
----------------------------------------------------------------------------
Dans mail:
Hej,
Med tanke på trippmätaren kontra bensinmätaren går det
fruktansvärt bra. I går när vi kom hem från landet tänkte
jag att jag borde köpa en tio-förpackning av dig för att
följa med utvecklingen lite längre.
Jag startade med två kapslar, så mitt lager är slut.
Ett par ilskna kommentarer har jag fått för min första
rapport om projektet. En mera hatisk, en som bara var
skeptisk eftersom de stora biltillverkarna kämpar med
deciliter när de gör nya modeller.
Just nu är jag försiktigt positiv, problemet är att jag
hunnit köra så lite med vår egen bil att tanken ännu är
nästan halvfull. Under veckoslutet bör den rimligtvis
tömmas, piller eller inte.
Kan du leverera en tiopack med räkning, eller hur är det
enklast?
Dan K
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mitt mailsvar:
Hej igen Dan.
Jag är INTE förvånad...
Att du skulle bli positivt ÖVVERASKAD var väntat.
Att du SKULLE bli påhoppad var också väntat...tyvärr.
Du får själv avgöra nivån på din fortsatta respons Dan.
Jag vill inte du skall bli förföljd för detta.
Vågar du fortsätta OBJEKTIV rapporteringen i HBL är jag mycket mer än nöjd. (och nästan förvånad)
Jag kan hjälpa dig vara seriös i HBL genom att du avvaktar fortsatt personlig rapportering tills vi fått rapporterna från tyska seriösa HELT neutrala och oberoende testinstitutet TÜV!
se mailref nedan.
Dan liksom du blivit, har jag själv blivit påhoppad REJÄLT för mina inlägg om ang. MPGCaps i diskussionsforum...personlig hetskampanj osv...
Det tråkiga är att ...
1) denna PRODUKT är BRA mycket bra...VÄL DOKUMENTERAD teknik och seriös, som du märkt.
Men det finns flera andra "liknande" produkter" som du väl vet, som lovar guld och håller intet.
Alla klumpas ihop som utan effekt.
2) Dessutom är marknadssättet för MPGCaps (tyvärr måste jag säga) MLM MultiLevelMarketing,
som tyvärr har fått dålig stämpel för MÅNGA oseriösa och aggressiva marknadsmetoder.
DÄRFÖR och bara DÄRFÖR blir du och jag påhoppade, tror jag.
Det är synd på en så bra produkt.
Du skrev...
...en som bara var
skeptisk eftersom de stora biltillverkarna kämpar med
deciliter när de gör nya modeller.
Denna kommentar har jag också fått Dan, att VARFÖR skulle detta mirakelpiller kunna existera
när tusentals bil-ingenjörer runt världen jagar decilitrar.
Bra fråga, med en enkel förklaring.
Jag tror ingenjörerna och andra har bara koncentrerat sig på att förbättra BEFINTLIG motorteknologi.
Inte katalytisk förbättring av förbränningen inne i CYLINDERN.
Det är som att bokstavligen flytta in oljebolagens allra sista crackningsprocess
in i cylindervärmen.
Samma väl kända kemiska teknik som i raffinaderienra använder, med skillnaden att
vad raffinaderierna SKULLE kunna göra, är HELT omöjligt praktiskt,
enligt experten Lang, eftersom liknande rafiinaderiets slutprodukt
skulle bli för lättflyktig, omöjlig att lagra och transportera till bilarna.
Enda möjligheten, enl. Lang är denna sista "katalytiska cracking" under millisekunder i cylindern.
Genialt enkelt och effektivt som du/jag och alltfler märkt!
Lyssna:
http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4
Jag föreslår att du i nästa artikel (om det blir ngn mer)
bara hänvisar till officiella rapporter som den tyska TÜV som snart kommer,
då har du ryggen helt fri. (se mailkopia nedan)
Ok, du behöver fler MPGCaps.
Vi kan göra så här:
enklast för mig att du beställer direkt via
batalar med ditt kort
http://www.bdpmpg.myffi.biz
Klicka på United Kingdom
lev. inom 2 dagar.
Fundera över hur många du vill beställa, eftersom styckepriset varierar MYCKET
beroende på den mängd du beställer.
ex. STYCKEPRISET mellan 10 och 120 st skiljer bara ca. 1,6%
medan kostnaden för leverans är densamma ca 6$ för båda.
Detta gör att 6$ delat med 10st eller 120st gör ca. 25% skillnad/kapsel.
Tricky but true!
Det kan alltså löna sig att (längre fram) gå ihop flera personer och göra gemensamma större beställningar.
mailref: tysk test TÜV
Hallo
danke für die E-Mail.
Es ist an und für sich eine sehr sehr lange Geschichte, die ich
versuche, sehr kurz zu fassen.
Die Tests in Millbroke laufen noch. Die Labortests sind abgeschlossen
und die Tests unter Realbedingungen sollen innerhalb der nächsten 3 Woche
auch abgeschlossen sein. Ich rechne mit Ergebnissen innerhalb der nächsten
6 Wochen, wobei das nur eine persönliche Einschätzung ist.
Der TÜV in Deutschland hat das Angebot, ein Zertifikat auszustellen,
zurückgezogen da befürchtet wurde, daß man mit Werbeaussagen wirbt,
in denen zum ausdruck kommen könnte, daß der TÜV es getestet hat.
der TÜV, die Dekra und auch andere Institutionen in Deuschland
waren alle samt nicht in der Lage das Produkt zu testen.
Im Moment testet der TÜV Österreich und wir rechnen mit Ergebnissen
innerhalb der nächsten 5 Wochen.
Die ganzen Verzögerungen sind auf Fehlverhalten von einzelnen
Vertriebspartnern zurückzuführen. FFI hat sich in alle Richtungen
sehr bemüht und viel Geld dafür investiert...
Ich erwähnte diese Angelegenheit merhfach in den Präsentationen und
weise heute noch darauf hin, daß wir diese Dinger bekommen - jedoch auch,
daß wir sie nicht brauchen... unser Arbeitssystem ist nicht auf solche
Unterlagen ausgelegt (Verkaufsmappen, etc...)
Meiner Meinung nach ändern diese ganzen Tests das Geschäft gar nicht
da letztendich das eigene Produktresultat zu erfolgreichen Empfehlungen
führt - und kein Zertifikat.
Wenn man ein gutes Restaurant weiterempfehlen möchte, braucht man
auch keine Gewerbescheinkopie vom Inhaber... so viel aber nur zu
meiner ganz persönlichen Meinung.
Ich hoffe damit etwas Licht in die Sache gebracht zu haben
und verbleibe
mit freundlichen Grüßen aus dem sonnigen Florida
Martin Schranz
-----------------------------------------------
Här en kommentar från Lilliane i österrrike:
Good morning Bengt!
Test are going on – it’s not so easy, because TÜV didn’t want to test with real driven tanks. They wanted to go only 100 or 200 km in the garage, and then count it up (like you do it with statistics). So it needed a lot of dialogues between Jerry Lang and the TÜV to explain them, that MPG doesn’t make effects after 100 km ... But they definitely started with a black VW Golf TDI on Friday, 27 April, in Vienna.
Millbrook has the first results – as we heard very positiv. We are now waiting for publication.
Best regards
Lilliane