Moderator: Moderatorer

Hehe vad tusan, har hela landet slutat sova och tvättar bil istället :wink:
Jag har tankat. Det skumma var att det var en lång kö med bilar, fast det fanns lediga pumpar. Men jag såg att alla i kön hade tanklocket på fel sida, så jag åkte direkt till den lediga pumpen. Det kändes lite som att man trängde sig före i kön, men de kunde väl knappast kräva att jag skulle vända bilen och köra baklänges i kön? 8)

30 öre rabatt/liter blev det för min del, men jag kan inte låta bli att undra om bensinen i pumpen med långa kön var gratis? :o
Service, besiktning och tankning, så lite blev det väl gjort idag >_>
Med det stora nöjet att få hälsa på besiktningsmännen igen :p Dock mindre fel, felinställt dimljus, så nu är det nerjusterat ^^

Ska se om man kan få justera det till korrekt nivå uppåt imorgon vid ombesiktningen, eftersom det räcker att dra ner dom i botten för att komma igenom (om man inte rycker säkringen).
Beställt reservdelar: främre stötdämpare, Monroe C2501. Det tar någon dag till innan de dyker upp, tills dess hoppas jag ha jagat rätt på en mekaniker som kan byta åt mig.
Rejmes (Volvo) i Hallsberg går fet-bort. Senast jag lämnade bilen dit satte de borrmaskinen i karossen innan de läste i arbetsordern att detta inte skulle göras. Litar inte på dem efter det.
Hur intresserade är Rejmes i Örebro på att byta reservdelar om man kommer med egna prylar och inte beställer material via dem?
Vilka andra verkstäder mellan dessa två städer är pålitliga att göra bra jobb?
Idag kom min Blackvue dr650 dashcam. Montering blir dock först i helgen.
fjohan82 skrev:En enkel avspolning med avfettning fick det bli idag på väg hem från kontoret. :-)-)
Spolade av igår.. idag ser det lika hemskt ut som innan avspolningen.. :roll:
  • 1
  • 513
  • 514
  • 515
  • 516
  • 517
  • 1912
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset