Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
bilbo_9 skrev:glömde en sak... 122 insugstempgivaren? vad är detta? tack på förhand!!!
du har ingen insugstempgivare dom sitter på FENIX bränslesystem. Du har en massmätare.

Du har gjort fel troligen vid släckningen av servicelampan.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
*pettson* skrev:Du har gjort fel troligen vid släckningen av servicelampan.
Eller så har du inte åtgärdat felet innan du försökte? För då kommer ju koden tillbaks direkt igen... Har du bytt tillbaka sonden?
av bilbo_9
ja jag har bytt tilbaka sonden....sen har jag försökt nolla.... servicelampan är släckt...det är bara lambdalampan som lyser...hur släcks den är det verkligen i a7 man nollar...när man läser i den klistrade tråden så säger den inget om detta bara att man ska läsa av och sedan stänga av tändningen och sedan sätta på tändningen. och hålla nere i 5sek då ska dioden blinka och sedan övergå till fast sken...när fast sken kommer trycka 5 sek till tills dioden slocknar. stänga av och på och trycka på knappen 1 sek felkod ska vara 1-1-1. har gjort så här är det fel? tack för alla svar....ps älskar volvo ds
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Du har helt rätt... Det jag klippte in var för att nolla servicelampan, ber tusen gånger om ursäkt! Verkar som du har gjort rätt, kommer alla felkoderna upp igen eller är det bara några av dom?
av bilbo_9
grejen är att när jag läst av felkoderna och ska nolla så blir det inte så som det står i den klistrade tråden... jag får inte till nollningen....håller nere i fem sekunder men det händer ingenting... jag förstår inte.... blir nog att lämna in bilen till volvo.... pust... .......... ...
av bilbo_9
hejsan... nu ska ni få höra grabbar... gjorde ombesiktning idag....
lambda värdet var 1.03!!!!!???? nu har jag istället 1 fel för min lambdalampa... (felindikator motorelektronik varnar fel i systemet) tydligen så var det inget fel på lambdan! eftersom lambdalampan inte lyste den första besiktningen...ska tilläggas att den här besiktningensmannen satt och gasa i 10 sek...den första däremot satt i 1 minut!!!!!!! ska jag lämna in den till volvo och förklara elle ??? tack för alla svar jag har fått hitills...!!!
av bilbo_9
hej igen...var ute och pillade.. lyckades nolla!!!!!....men nu började ABS LAMPAN lysa.... slår på tändningen och den blinkar till två gånger lite svagt....men fortsätter lysa vet någon varför detta har hänt kollade diagnostik uttagen och dom visar ju 1-1-1.... skit också trodde jag hade klarat detta nu men....tackar för alla svar!!!!
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Den kommer lysa tills du har kört en liten bit och systemet har självtestat sig. Eftersom den är nollad nu så vet inte styrenheten i vilket skick givarna är, så när du har kört en bit så ska allt vara ok igen :)
av bilbo_9
ok...vad skönt att höra!!!! synd att jag inte nollade innan...men fattade ju inte...enligt den engelska versionen ska man aldrig stänga av tändningen...så det gjorde jag inte och det funkade... förhoppningsvis så är det som du säger... återkommer med detta...tack!!!!! å tack igen!!!!
av bilbo_9
hejsan alla volvo älskare...bilen är helt återställd (phew) tackar för er hjälp!!! tack så hemskt mycket...! T5!

:-) Har en som jag köpt ny i Ludvika för[…]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]