- tis 23 feb 2016, 11:43
Är det förresten vid något speciellt årtal någon av modellerna fått betydande uppdateringar? Eller är årsmodellerna mellan säg 12 och 14 ganska lika?
Moderator: Moderatorer
W.A.P.E. skrev:Modellåren MY10, 12 och 14 är väl de större tillfällena. MY10 motorer. MY12 var väl det större lyftet(?) märktes på interiören med nya display"puckeln". MY14 kom nya digitala instrument och blingbling krom, med sen intro av VEA motorer.Om jag minns rätt gjordes även vissa förändringar på motorsidan i MY -12 som fick upp effekten och/eller ner förbrukningen en aning.
W.A.P.E. skrev:Modellåren MY10, 12 och 14 är väl de större tillfällena. MY10 motorer. MY12 var väl det större lyftet(?) märktes på interiören med nya display"puckeln".
MY14 kom nya digitala instrument och blingbling krom, med sen intro av VEA motorer.
Verdi skrev:P0nta skrev:När jag kollar på V70 som är nyare än 2012, med automat och under 8000 mil och under 180 tkr så är det D2 Kinetic eller T4F Summum man har att välja på. Nu vet jag inte om det är nåt problem med T4F-motorn som jag inte känner till (är ingen expert på Volvo direkt) men kör du inte mer än 2000 mil per år så skulle jag lätt ta en sån. 180 hk ger ju åtminstone normala prestanda.Verdi skrev:Ska du ha den i många år och tyckte redan på provkörningen att den var olidligt slö så är det nog ingen bra idé att köpa en.Jag hoppas väl lite på att man skulle vänja sig :D.
Brukar bli billigast i längden att köpa en bil man är nöjd med.
Jag ser väl igentligen detta bilköp som ett nödvändigt ont. Jag behöver utrymmet och v70 är nog det vettigaste vi har råd med.
Tänker lite att om jag ändå inte kan köpa något jag "brinner" för så kan det lika gärna gå så billigt som möjligt.
Men det blir ju som du säger dyrare om vi nu inte kan leva med den svaga motorn.
Jag hade kollat närmare på de här två.
http://bytbil.com/bilar/volvo/v70/2vrw7 ... GcQAAmBwAA__!
http://bytbil.com/bilar/volvo/v70/3vhfs ... GcQAAmBwAA__!
Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]
Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]