Verdi skrev:Du ser väl i god tid om du börjar få dåligt lyse? Inga bilmärken är helt fria från fel.
Det allvarliga nu är att det är helt nya bilar som drabbas och att det är slumpvis och helt utan förvarning. Båda felen kan få synnerligen allvarliga konsekvenser.
Vad har dina påståenden något som helst mad saken att göra? Hur gammal/ny bilen är spelar väll mindre roll om det är ett uppenbart produktionsfel som är potentiellt farligt? SAAB (GM) återkallar sina bilar som är gjorda från 2003 för dåligt gjorda krockkuddar. Det allvarliga är inte att det är nya bilar. Det allvarliga är att det finns biltillverkare som vägrar göra något åt saker som är potentiellt farliga. Som till exempel BMW i mitt fall.
Det alla här försöker säga är att ALLA biltillverkare drabbas av fel som är mer eller mindre farliga. Och de flesta bilmärken gör precis vad de kan för att det inte ska drabba deras kunder negativt. Men precis som ett multinationellt mega-företag som kallas för äpplet återkallar sina nätadaptrar som är tillverkade heeeela vägen från 2003-2015 på grund av livsfara borde till exempel BMW i mitt fall (och alla andra drabba) självfallet åtgärdat strålkastarna med tanke på att diverse BMW-forum är översvämmade med bilar som har exakt samma fel med den gemensamma nämnaren att strålkastaren är tillverkad en viss månad.
Volvo kunde definitivt ha gjort det snabbare, smidigare och man kan tycka att en biltillverkare ska kunna göra bilar som inte självdör. Men jag tänkte precis samma sak om BMW som tillverkat bilar i 100 år men tydligen inte lyckades utveckla en strålkastare som höll för en långresa.