- ons 16 maj 2007, 21:12
#104953
Hej
En fråga som jag länge tänkt lägga ut här:
Vid förra årets topplocksrenovering inklusive byte av packningar upptäckte jag att det finns tydliga vändkanter i cylindrarna på min 855 GLT(b5254s). Motorn drar också VÄLDIGT mycket olja, men jag har inga läckage någonstans. Alltså beror det väl på att motorn är väldig sliten, även om jag tycker att den går rätt bra, toppar uppåt 200, bra kraft vid acceleration osv. Jag har nyligen bytt kamrem också. Motorn har gått rätt långt skulle gissa på 50.000 mil eller mer.
Nu är frågan: Ska jag bry mig om det här på något sätt? Ska jag byta motor, renovera den(kan man det?) eller ska jag låta det vara? och fylla på olja ideligen. Jag hoppas på en rekommendation från någon motorkännare
Tacksam för hjälp!
Anders
En fråga som jag länge tänkt lägga ut här:
Vid förra årets topplocksrenovering inklusive byte av packningar upptäckte jag att det finns tydliga vändkanter i cylindrarna på min 855 GLT(b5254s). Motorn drar också VÄLDIGT mycket olja, men jag har inga läckage någonstans. Alltså beror det väl på att motorn är väldig sliten, även om jag tycker att den går rätt bra, toppar uppåt 200, bra kraft vid acceleration osv. Jag har nyligen bytt kamrem också. Motorn har gått rätt långt skulle gissa på 50.000 mil eller mer.
Nu är frågan: Ska jag bry mig om det här på något sätt? Ska jag byta motor, renovera den(kan man det?) eller ska jag låta det vara? och fylla på olja ideligen. Jag hoppas på en rekommendation från någon motorkännare
Tacksam för hjälp!
Anders
Inget är som oljedoft i ett rent garage!