Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Kan säga att Popniten på Helmia (Volvo) här skulle dom ha 28kr styck för :shock: :-(O) Jag behövde 19st så ja hm nej tack :P Inte betalar jag 532kr för några jäkla pop nit :evil: Köpte mina på Biltema ser exakt ut som original så dom kan jag rekommendera och dom är svinbilliga jämfört mot Volvo. Dessa var det som jag köpte :D http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... 000032460/

Då har du en del att göra framöver men först så måste ju paketet komma fram till dig. Tycker att 1500kr inte var så farligt för vinge och skärm det tråkigaste är ju den där jäkla frakten som man glömmer bort jämt.

Haha ja tiden den är för kort det är inte bara utan det är alltid massa för beredelser och sen så ska allt ta tillsvara på
28kr!? :shock: Det var det jävligaste! Satt faktiskt och tittade på biltemas popnitar alldeles nyss, så det blir nog såna. :D

Ja, frakten glömmer man ju alltid bort. Man tänker ju bara på vad sakerna kostar. :roll: Som du säger så var det väldigt billigt. Har kollat runt lite på datorn efter nya skärmar (pirat) och de går ju på mellan 2000 och 2500kr olackade. :|

Jo, du! Ibland önskar man tiden stod still... :roll:
Ja det är otroligt :x Skulle du lägga en popnit från Volvo och en likadan från Biltema bredvid varandra så skulle man nog inte se skillnaden :mrgreen:
Åh, vad trött man blir ibland!

Har precis fått reda på att de skickat grejerna med postens företagspaket. Eftersom jag är privatperson och det vet dom, så kommer jag ju att behöva vänta en dag till. :(
De flesta företagen brukar ju annars skicka direkt med t.ex. My pack som är avsett för privatkunder, då företagspaketen bara blir en massa krångel för kunden då de är gjorda för företagare. :roll:

Frågade säljaren vilket transportsätt de använde, då jag gärna vill att posten ska sköta det. (De är de som funkar bäst här tycker jag.) Han skrev att de skickar med posten, så jag trodde att det skulle vara vanligt paket.

Jag vet av tidigare erfarenhet att det tar någon dag längre med företagspaket än med postpaket.

Jaja, nu ska jag inte stimma upp mig över småsaker. Det kanske går någerlunda snabbt denna gången.

Jag har ju lite annat att montera som jag inte visat er än. Får se om jag gör det imorgon... :wink: 8)
White skrev:Det var inget farligt pris ju! :)
Nä, det var ju helt perfekt! Har absolut inget att klaga på där. :wink:
Bonden1989 skrev:Åh, vad trött man blir ibland!

Har precis fått reda på att de skickat grejerna med postens företagspaket. Eftersom jag är privatperson och det vet dom, så kommer jag ju att behöva vänta en dag till. :(
De flesta företagen brukar ju annars skicka direkt med t.ex. My pack som är avsett för privatkunder, då företagspaketen bara blir en massa krångel för kunden då de är gjorda för företagare. :roll:

Frågade säljaren vilket transportsätt de använde, då jag gärna vill att posten ska sköta det. (De är de som funkar bäst här tycker jag.) Han skrev att de skickar med posten, så jag trodde att det skulle vara vanligt paket.

Jag vet av tidigare erfarenhet att det tar någon dag längre med företagspaket än med postpaket.

Jaja, nu ska jag inte stimma upp mig över småsaker. Det kanske går någerlunda snabbt denna gången.

Jag har ju lite annat att montera som jag inte visat er än. Får se om jag gör det imorgon... :wink: 8)
White skrev:Det var inget farligt pris ju! :)
Nä, det var ju helt perfekt! Har absolut inget att klaga på där. :wink:
Hehe jag förstår dig när man väl har tryckt beställ så vill man att paketet ska vara utanför dörren med en gång :).

Å vad kan det vara som ska monteras :?: 8)
DayDreamer skrev: Å vad kan det vara som ska monteras :?: 8)
Detta t.ex. 8)
Foto0108.jpg
Foto0108.jpg (723.68 KiB) Visad 378 gånger
Dessa är redan utbytta, men ljuset är så dåligt i garaget att bilderna bara blir skit. Får ta foto imorgon. :wink:
Foto0110.jpg
Foto0110.jpg (720.57 KiB) Visad 378 gånger
Det tråkiga med den här satsen jag fick tag på är att det inte är någon sarg till radio/stereo, så nu är jag på jakt efter en sån.

De verkar ju inte vara så bra på att plocka itu sakerna inför försäljning. Det bakre askfatet hade de bara klippt kablarna på till stolsvärme och cigg-uttaget. Visst cigg-uttaget är väl kanske lie jobb med att plocka bort, men stolsvärmen sitter ju i ett kontaktstycke. :roll:
Dessutom satt listen till handfacket kvar på en beige lucka, så nu har jag en extra lucka i helt fel färg.

Jag vore kanske tacka dom, för nu kan ju jag försöka att sälja de sakerna. :D Jag menar varken cigg-uttag eller knappen till stolsvärme är trasiga och detsamma gäller luckan.

Sen har jag ju min gamla inredning att sälja också. Fast det är ju den tråkiga original-gråa, så den får jag väl betala för att bli av med! :lol:
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Träpaneler i plast :lol: :wink:
Vad trodde du det var då? Äkta furu från en rolls royce? :lol:
Kunde ju ha varit så, har hört att det kostade 5000kr extra för träpanelerna när man beställde bilen ny det var dyr plast det :wink:
Föresten dom ljusa träpanelerna är äkta trä kallades för Woodline tror att det är björk.
DayDreamer skrev:Träpaneler i plast :lol: :wink: dom är jävligt snygga du får hålla utkik efter en ratt i trä samt växelspaksknoppen. Apropå dom gamla gråa så skulle du kunna lacka dom eller foliera dom :)
Trä-ratt står högt på önskelistan och har gjort länge. Måste bara hitta en som ser bra ut. :wink:

Har hittat ett par växelspaksknoppar med trä till S80 99-03. Är det någon som vet om de passar rätt av? Tycker att det ser så ut när jag tittar på bilderna, men vill vara säker.
Har ju hört om såna som satt in knopp från V70 00-04 utan problem i sina bilar.
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Träpaneler i plast :lol: :wink:
Vad trodde du det var då? Äkta furu från en rolls royce? :lol:
Kunde ju ha varit så, har hört att det kostade 5000kr extra för träpanelerna när man beställde bilen ny det var dyr plast det :wink:
Föresten dom ljusa träpanelerna är äkta trä kallades för Woodline tror att det är björk.
Fanns paneler i äkta trä i både björk, "black Wood" och röd valnöt. De kallades woodline.
Fejk trä så kallade Wood effect fanns bara i röd valnöt.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 55

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]