- tis 16 feb 2016, 17:24
Har de senaste veckorna börjat få trippelmeddelanden från appen i mobilen varje gång bilen är olåst i garaget. Lite störande, men går att leva med. Lämnade in bilen till min lokala Volvo-verkstad i ett annat ärende och nämnde om VOC-meddelandena. När frun hämtade bilen hade de uppdaterat en mjukvara som vi får betala 600 kr för pga. att jag var andra ägaren (har inte betalat än) och serviceavtalet inte täcker detta.
Det tycker jag är helt sjukt hur jag som betalar/prenumererar på VOC-tjänst ska behöva betala för att de rättar sina misstag de har gjort! Hade jag varit första ägaren så hade jag tydligen kunnat åberopa konsumentköplagen, men inte som andra ägare.
Det roliga är att jag fortfarande får trippla meddelanden så problemet är inte löst!
Vart är vi på väg... ?:-/
Det tycker jag är helt sjukt hur jag som betalar/prenumererar på VOC-tjänst ska behöva betala för att de rättar sina misstag de har gjort! Hade jag varit första ägaren så hade jag tydligen kunnat åberopa konsumentköplagen, men inte som andra ägare.
Det roliga är att jag fortfarande får trippla meddelanden så problemet är inte löst!
Vart är vi på väg... ?:-/
//Mange
Nu: XC60 D5 AWD Black R (MY14 w46)
Tidigare: V70 D5 AWD Summum (MY11 w46)
Nu: XC60 D5 AWD Black R (MY14 w46)
Tidigare: V70 D5 AWD Summum (MY11 w46)