Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Har de senaste veckorna börjat få trippelmeddelanden från appen i mobilen varje gång bilen är olåst i garaget. Lite störande, men går att leva med. Lämnade in bilen till min lokala Volvo-verkstad i ett annat ärende och nämnde om VOC-meddelandena. När frun hämtade bilen hade de uppdaterat en mjukvara som vi får betala 600 kr för pga. att jag var andra ägaren (har inte betalat än) och serviceavtalet inte täcker detta.

Det tycker jag är helt sjukt hur jag som betalar/prenumererar på VOC-tjänst ska behöva betala för att de rättar sina misstag de har gjort! Hade jag varit första ägaren så hade jag tydligen kunnat åberopa konsumentköplagen, men inte som andra ägare.

Det roliga är att jag fortfarande får trippla meddelanden så problemet är inte löst!

Vart är vi på väg... ?:-/
Användarvisningsbild
av mane
Skulle reklamerat det hela.
Då ursprungsfelet kvarstår.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har också börjat få trippla meddelanden sedan någon vecka eller två tillbaka.
Användarvisningsbild
av mange69
Borde inte ha med appen att göra då den är från slutet av november. Rimligtvis är felet i deras server som jag ser det. Någon fler som får tripletter?
av V60ccsummum
mange69 skrev:Borde inte ha med appen att göra då den är från slutet av november. Rimligtvis är felet i deras server som jag ser det. Någon fler som får tripletter?

Yes, ja fick 3 meddelanden igår när jag lämnade bilen olåst en stund.
Användarvisningsbild
av PaNi
Samma här. Får trippelmeddelande när jag missar att låsa bilen sen ett par veckor tillbaka.
av LasseW
Såg att jag fick 3 notiser på kort tid idag. Om öppen dörr.
XC60 MY15
av Rizzt
Bilen skickar väl "fel-kods" info till någon central server (VOC server) hos Volvo. Som sedan skickar SMS till användaren? Så felet ligger troligtvis centralet hos volvo om fler har felet.

Felanmäl till Volvo on Call helpdesk?

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]