- sön 14 feb 2016, 09:52
kjsv skrev:HejDu har ingen AWD och därmed ingen 5 cyl motor, om jag fattat rätt, och då verkar ju "fenomenet" finnas även på VEA motorer. För egen del har jag inte (efter 570 mil) blivit drabbad... än. Har fått buggen med tankmätningen rättad mha ny programvara för en månad sedan, om den kan ha någon koppling till problemet.
Hämtade ut min nya 2016 V60 Cross C D4 den 1*/2 och stack direkt till det nya jobbet i Danmark. Under de följande 2 veckorna självdog bilen 2 ggr med återstartade direkt. Instrumenteringen blev svart, förinställda radiostationer raderades och vid ena tillfället fick jag återuppta GPS guidningen.
Kontaktade Finnvedens Bil här i Värnamo i måndags förra veckan, innan jag åter körde till Danmark, men dom visste inget och hade inte hört talas om detta. Försökte så att aktivera Volvo on call appen, och det funkade delvis. Kan dock inte se bilen, starta värmare. Kontaktade supporten i fredags och fick ett mail
"Hej Kjell
Namnet på enheten som sitter fast i ett strömsparläge heter TEM.
När du kontakta verkstaden kan du säga att vi ser den som röd (strömsparläge) och att den antagligen behöver startas om".
Bilen är 2 veckor gammal och har gått 300 mil. :( :( :( :(
Kör nu: XC60 D4 AWD Summum BE MY16 (Polestar). Förr: V40 D4 R-design MY13, V50 D5 MY07...