- tor 04 feb 2016, 17:38
Tjena!
Fick en 2:a på framvagnsbalken på grund av rost, den såg redigt rutten ut så jag fixade en annan på skroten o slipade o lackade den.
En kompis till mig som är lastbilsmekaniker hjälpte mig att byta den tillsammans med nya motorkuddar (hydraliska) och en ny växellådskudde.
Problemet är nu då att det blev en massa vibrationer efter bytet. känns när man står på tomgång och när man kör är det små vibrationer i pedalerna så det kittlas under fötterna typ. I 110km/h är det så fina vibrationer i backspegeln att det blir suddigt. På tomgång vibrerar grillen och man känner vibrationer i skärmkanterna fram och vid däcken. kände inga såna vibrationer innan bytet.
Det blir inte mer vibrationer vid gaspådrag eller bromsning.
Inget glapp i framhjulen.
Vibrationerna finns hela tiden från tomgång o uppåt, med lite olika "karaktär".
Balken sitter fast ordentligt, kollades vid ombesiktning.
Bilen är en 940-93 B230fd.
Någon som har någon idé vad det kan vara som blivit fel?
Mvh Tobbe
Fick en 2:a på framvagnsbalken på grund av rost, den såg redigt rutten ut så jag fixade en annan på skroten o slipade o lackade den.
En kompis till mig som är lastbilsmekaniker hjälpte mig att byta den tillsammans med nya motorkuddar (hydraliska) och en ny växellådskudde.
Problemet är nu då att det blev en massa vibrationer efter bytet. känns när man står på tomgång och när man kör är det små vibrationer i pedalerna så det kittlas under fötterna typ. I 110km/h är det så fina vibrationer i backspegeln att det blir suddigt. På tomgång vibrerar grillen och man känner vibrationer i skärmkanterna fram och vid däcken. kände inga såna vibrationer innan bytet.
Det blir inte mer vibrationer vid gaspådrag eller bromsning.
Inget glapp i framhjulen.
Vibrationerna finns hela tiden från tomgång o uppåt, med lite olika "karaktär".
Balken sitter fast ordentligt, kollades vid ombesiktning.
Bilen är en 940-93 B230fd.
Någon som har någon idé vad det kan vara som blivit fel?
Mvh Tobbe
Senast redigerad av 1 Kammestra, redigerad totalt 0 gånger.