- tis 09 feb 2016, 17:09
#1046647
Kolla noga efter avgasläck före katen. Konan vid katen är ett känsligt ställe när båda rören börjar bli gamla. Plocka bort värmeskölden på grenröret ock starta motorn kall. Känn noga med handen över, under, framför och bakom grenröret. Du har inte ens en minut på dig förrän det blir för varmt. Känn även runt skarven mellan grenrör och främre röret. Jag fick lägga dubbla packningar där innan det blev tätt. Grenrörspackningen på min hade gått sönder vid första pinnskruven och "blåste" rakt frammåt. Satte nya pinnskruvar också och viktigast, nya förkopprade stålmuttrar. Vanliga muttrar duger inte i länden. Om du tätar till i röret bak, tänk på att lämna en öppning. Annars dör motorn eller så får grannen trasselsudden.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V