Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av amullo
Decoy01 skrev:Men hur är det med garantier osv om man chip trimmar? Märks inte detta verkstadspersonalen vid service?
Som jag förstod det så är det lite såhär..
1. JA, alla garantier avseende drivlina flyger all världens väg om Volvo upptäcker trimmet. Konstigt vore ju annars. Detta gäller naturligtvis inte om man kör på Polestar.
2. Det är inte helt enkelt ATT upptäcka trimmet om det är välgjort. Det är inte som gamla dieselmercor som svartryker vid gas.
3. Det är MYCKET ENKLARE att upptäcka en dieselbox än ett uppladdat trim om något går fel. Bilen har felkoder för undertryck i commonrailröret som sparas, men som inte syns om man inte har rätt kabel för att nolla värdena.
4. Haverier är extremt ovanligt med bra trim kvalité.

Så det är värt att gå på en firma som har god renomé och som vet vad de håller på med. Att köpa från "killen runt hörnet" som har "typ samma som SMO/VTECH/POLESTAR" (ex. crazyride som är ett känt skojarföretag) skulle jag aldrig göra. Samma sak med trimboxar från kcr osv. har ingen bra erfarenhet av dem alls.
av svedan
Droopy skrev:Någon som vet nån som har ett PPC likande trim till D4 MY16 utan att man ska behöva skicka ner styrenheten ? Autotech listar inte ens D4a på deras sida?

Rica får jag inget grep om längre, är det gamla SCT som är Rica idag?
v 26 är ett bra stalltips att du och jag kan Polestaroptimera!
av svedan
kan bara gissa att det blir en 35 hk extra. Det lär du märka! Nm spelar mindre roll om det är accet du vill ha. Förbrukning och utsläpp ändras ju inte. Jag kommer att köpa det direkt. Skillnaden till D5 var ju runt 40 kkr....
Användarvisningsbild
av Rillee
34 extra hästar är ju helt ok. 0-100 tiden kapas med 1,9 sekunder. Vad är det som ovärt med det?
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]