Decoy01 skrev:Men hur är det med garantier osv om man chip trimmar? Märks inte detta verkstadspersonalen vid service?
Som jag förstod det så är det lite såhär..
1. JA, alla garantier avseende drivlina flyger all världens väg om Volvo upptäcker trimmet. Konstigt vore ju annars. Detta gäller naturligtvis inte om man kör på Polestar.
2. Det är inte helt enkelt ATT upptäcka trimmet om det är välgjort. Det är inte som gamla dieselmercor som svartryker vid gas.
3. Det är MYCKET ENKLARE att upptäcka en dieselbox än ett uppladdat trim om något går fel. Bilen har felkoder för undertryck i commonrailröret som sparas, men som inte syns om man inte har rätt kabel för att nolla värdena.
4. Haverier är extremt ovanligt med bra trim kvalité.
Så det är värt att gå på en firma som har god renomé och som vet vad de håller på med. Att köpa från "killen runt hörnet" som har "typ samma som SMO/VTECH/POLESTAR" (ex. crazyride som är ett känt skojarföretag) skulle jag aldrig göra. Samma sak med trimboxar från kcr osv. har ingen bra erfarenhet av dem alls.