Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Twiy skrev:Hade inte heller luftfjädring eller läderklädd instrumentpanel ?

Måste säga att Volvo fatalt misslyckats med deras nya vision om ta märket från mellanmjölk till premium.
Har läst både svenska och utländska forum. Just beställningstiden och hur dem sköter deras orderläggning är katastrof. Beställde min bil 1 vecka innan en kompis, han hade ca 70 000 kr mer i utrustning på sin bil men fick den 5 veckor innan mig ? Ringde fabriken och fick prata med någon på order som sa att deras system inte håller och att dem haft jättemycket problem. Ville lägga på mer utrustning men dem kunde inte garantera att jag skulle få bilen som beräknat utan att den med största sannolikhet skull hamna längst bak i orderhögen. Kan inte fatta att ett bolag stort son Volvo inte kan ha ett ordersystem som funkar? Kom igen!

Har själv kört mestadels Bmw och där kan du ändra din beställning en vecka innan den går i produktion. Man får reda på exakt när bilen skall tillverkas och när den levereras. Kan skilja en eller två dagar. Beställer man en Bil för över 600k förväntar man sig premiumservice därefter.

Just nu hoppas jag bara på att inte åka på alla barnsjukdomar som finns därute, verkar ju vara en del det med :(
Väldigt intressant att läsa vad det är som gör ett märke premium. Har aldrig tänkt på det men klart där är extreme krav på orderhantering och produktionsplanering.

Jag har bara köpt een ny Volvo (XC60) - tog en av dom de hade i hallen.

Även om Volvo kämpar och kommer få fina produkt måste man nog inställa sig på att små biltillverkare är efter de stora i just marketing och kundhantering.

De visar hur stora krav och förväntningar som finns idag hoss kund och som följer med ett premiumprodukt.
av scanspeak
scanspeak skrev:Bestilte 30.12 og fikk levering ca 25-30.4..
Ikke så galt det syntes jeg..
D5 inscription med diverse pakker dog ikke luftfjæring..

Har nå fått ny dato.ca 19-mars til forhandler..
Användarvisningsbild
av MartinS
Hoppas du kommer få din MY16 innan det är dags för facelift ;-)
av insnöad
XC90_Executive skrev:och fortfarande inget nytt för mig...

Nu har det gått över ett år sedan jag beställde T8an :x
Jag beställde min T8:a i oktober 2014 (yes, 2014!) och fick äntligen hämta ut idag. :-)-)

Har i och för sig haft en D5 som hyrbil senaste halvåret, men T8:an var helt klart värd att vänta på, kan jag konstatera efter de första milen.
av xc2015
Firar också ett års väntan, det trista är att det nu står v11 på "min Volvo" väldigt besviken också att det inte gick att ändra spec med svaret - årsmodellen är slutsåld..blir antagligen min första och sista Volvo. Har fortfarande inte fått något svar på feedbacken jag skickade på "min volvo" sidan i oktober.
av insnöad
XC90_Executive skrev:
insnöad skrev:Har i och för sig haft en D5 som hyrbil senaste halvåret

Samma här. Det hjälper iallafall lite :wink:
Det hjälper. Men du har verkligen något att se fram emot sen. Jag tycker bilen nu äntligen känns komplett, med kristallspaken och hybrid-linan på plats :D

Jag gissar att lev.tiderna skjutits framåt på grund av att bl.a. holländarna och USA har prioriterats, men det är en gissning och inget jag har belägg för.
Användarvisningsbild
av Roder
Hej,

Precis nyregistrerad på detta forum och är lite grön på det här.

Jag gick in till min lokala volvohandlare i mitten av Januari och skulle beställa en XC90.
Jag fick då höra att det inte längre var möjligt att beställa en 2016 årsmodell. :shock:
Tyckte det var väldigt märkligt att man redan i Januari behövde beställa nästa års modell.

Byggde ihop en ganska generöst utrustad 2017 R-Design, Electric Silver. Blev då informerad att det var andra paket samt en ny prislista för tillbehören för 2017, vips så blev det ca 33 000:- dyrare. :shock:
Jaja tänkte jag, får väl bara bita i det sura äpplet eftersom jag inte tog tag i detta tidigare.

Säljaren informerade mej då att jag skulle med största sannolikhet få bilen till midsommar.
Vad lång leveranstid utbrast jag men det får väl funka.

Efter en dag ringer säljaren och säger att leveransen förmodligen inte kommer ske för ens i oktober.
OKTOBER, det är inte acceptabelt.

Säljaren gör då en heroisk insats och tar en 2016 som dem redan har beställt och specar om den som jag vill ha den.
Och helt plötsligt får jag en -16, specad som jag vill ha den + panoramaglastak men för 33000:- billigare då dem går efter 2016s prislista.

Bilen har en planerad leverans i mitten av April, hoppas bara att vägarna är sopade tills dess.

Min lokala handlare ska ha stor eloge för att ha löst det så smidigt som möjligt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Välkommen hit!
Sånt gillar vi att läsa! Så bemöter man en kund! :-)-)

Inte som när jag var inne senast och kollade efter nytt då jag fick frågan, med ett besvärande tonläge, "Väntar du på någon...?". Sånna handlare kommer jag inte göra en affär med, varken privat eller för de nya bilarna inom företaget som ska förnyas under början av 2017.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 44

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]