- sön 07 feb 2016, 20:50
Jag har bara köpt een ny Volvo (XC60) - tog en av dom de hade i hallen.
Även om Volvo kämpar och kommer få fina produkt måste man nog inställa sig på att små biltillverkare är efter de stora i just marketing och kundhantering.
De visar hur stora krav och förväntningar som finns idag hoss kund och som följer med ett premiumprodukt.
Twiy skrev:Hade inte heller luftfjädring eller läderklädd instrumentpanel ?Väldigt intressant att läsa vad det är som gör ett märke premium. Har aldrig tänkt på det men klart där är extreme krav på orderhantering och produktionsplanering.
Måste säga att Volvo fatalt misslyckats med deras nya vision om ta märket från mellanmjölk till premium.
Har läst både svenska och utländska forum. Just beställningstiden och hur dem sköter deras orderläggning är katastrof. Beställde min bil 1 vecka innan en kompis, han hade ca 70 000 kr mer i utrustning på sin bil men fick den 5 veckor innan mig ? Ringde fabriken och fick prata med någon på order som sa att deras system inte håller och att dem haft jättemycket problem. Ville lägga på mer utrustning men dem kunde inte garantera att jag skulle få bilen som beräknat utan att den med största sannolikhet skull hamna längst bak i orderhögen. Kan inte fatta att ett bolag stort son Volvo inte kan ha ett ordersystem som funkar? Kom igen!
Har själv kört mestadels Bmw och där kan du ändra din beställning en vecka innan den går i produktion. Man får reda på exakt när bilen skall tillverkas och när den levereras. Kan skilja en eller två dagar. Beställer man en Bil för över 600k förväntar man sig premiumservice därefter.
Just nu hoppas jag bara på att inte åka på alla barnsjukdomar som finns därute, verkar ju vara en del det med :(
Jag har bara köpt een ny Volvo (XC60) - tog en av dom de hade i hallen.
Även om Volvo kämpar och kommer få fina produkt måste man nog inställa sig på att små biltillverkare är efter de stora i just marketing och kundhantering.
De visar hur stora krav och förväntningar som finns idag hoss kund och som följer med ett premiumprodukt.