- lör 06 feb 2016, 15:29
#1045754
Kikade lite på bilen, den där trycklufts-tjohejsan funkade inte att mäta bränsletrycket med, när jag väl fick på den (var riktigt trångt) så spruta det ju soppa åt alla håll, läckte rätt fint.
Lustigt, imorse starta jag den första gången på dagen, vred tändningen 3 gånger för att bygga bränsletryck (som jag alltid gjort utan effekt) och sedan friläge och kopplingen uppe, då starta den nästan helt normalt/snabbt.
Sedan drog vi ut till garaget, hittade inget direkt på kablage osv, svårt att se dock, rensa felkoder osv iallafall.
Sedan starta jag bilen och den starta typ som vanligt när den är varm (någorlunda segt men första försöket iallafall) men lät som om den står och går ojämnt på tomgången då om man lyssnar noga, lät nästan som den skulle dö en gång, dock är varvmätaren typ helt stabil, inget konstigt där?
Så sedan åkte vi och tvätta bilen, kör då samma taktik, friläge och koppling uppe, då tuggar den som fan på startmotorn utan att starta, så får släppa och prova igen, då startar den nästan direkt :roll:
Kan det vara fukt som ställer till det och isåfall vart? Är ju somsagt värst på vintern, var inte alls lika krånglig i somras vid högre temp vad jag kan minnas!
Lustigt, imorse starta jag den första gången på dagen, vred tändningen 3 gånger för att bygga bränsletryck (som jag alltid gjort utan effekt) och sedan friläge och kopplingen uppe, då starta den nästan helt normalt/snabbt.
Sedan drog vi ut till garaget, hittade inget direkt på kablage osv, svårt att se dock, rensa felkoder osv iallafall.
Sedan starta jag bilen och den starta typ som vanligt när den är varm (någorlunda segt men första försöket iallafall) men lät som om den står och går ojämnt på tomgången då om man lyssnar noga, lät nästan som den skulle dö en gång, dock är varvmätaren typ helt stabil, inget konstigt där?
Så sedan åkte vi och tvätta bilen, kör då samma taktik, friläge och koppling uppe, då tuggar den som fan på startmotorn utan att starta, så får släppa och prova igen, då startar den nästan direkt :roll:
Kan det vara fukt som ställer till det och isåfall vart? Är ju somsagt värst på vintern, var inte alls lika krånglig i somras vid högre temp vad jag kan minnas!
Tidigare: 744 GL -88 24xxx Mil (Såld)
Nu: 850 T5 -95
Nu: 850 T5 -95