Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Vad jag har förstått eller det som jag har läst är att det sitter andra högtalare i dörrarna något kallade dyn-audio högtalare.
Dynaudio är ett märke ;) . Danskt om jag inte minns helt fel, och är i premium-klass(=dyrt)

Som det ser ut på ett koplingsschema till RTI så verkar det vara med någon TV-tuner betyder det att man kan kolla på TV via gps-skärmen? Det är svårt att se men allra längst ner på schemat står det tv tuner och det går en kabel därifrån till skärmen.
http://i65.tinypic.com/jajkle.jpg[/quote]

Ja du kan koppla in en TV-tuner där. Det är givetvis ytterligare en extrautrustning, och tillhör inte RTI'n. Jag vet inte hur kontakten ser ut, men det borde inte vara speciellt svårt att koppla in t ex en backkamera istället för tv-tuner.
White skrev:Jäklar! Jag blir helt matt av ett sådant kopplingschema! :lol:
Ähhh, vaddå. Det där var ju enkelt att läsa. bara raka linjer ju :) Det enda jobbiga är att dom använder specifika siffror istället för komponentbeskrivning, som är förklarade i ett annat kapitel av kopplingsschema-boken. Så utan det kapitlet är schemat tämligen meningslöst, mer än att kolla vart en specifik kabel går någonstans.
White skrev:Jäklar! Jag blir helt matt av ett sådant kopplingschema! :lol:
Förstår dig det där var rena grekiskan för mig innan ja fattade men jag gick ju fordonsprogrammet på gymnasiet och sen extrautbildning på el så jag fick lära mig mycket och nu så ser jag inga konstigheter med att läsa av ett sådant el-schema.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Vad jag har förstått eller det som jag har läst är att det sitter andra högtalare i dörrarna något kallade dyn-audio högtalare.
Dynaudio är ett märke ;) . Danskt om jag inte minns helt fel, och är i premium-klass(=dyrt)

Som det ser ut på ett koplingsschema till RTI så verkar det vara med någon TV-tuner betyder det att man kan kolla på TV via gps-skärmen? Det är svårt att se men allra längst ner på schemat står det tv tuner och det går en kabel därifrån till skärmen.
http://i65.tinypic.com/jajkle.jpg
Ja du kan koppla in en TV-tuner där. Det är givetvis ytterligare en extrautrustning, och tillhör inte RTI'n. Jag vet inte hur kontakten ser ut, men det borde inte vara speciellt svårt att koppla in t ex en backkamera istället för tv-tuner.

Det vore ju klockrent ifall man kunde få tag på en sådan tv-tuner inte tusan behöver jag någon ny bil för att kolla på tv i :D
Lucif3r skrev:Mja, tänk på att TV-tunern avsedd för 70-serien är analog.... Har vi ens kvar några analoga kanal-signaler i sverige...? Har för mig dom släckte dom sista för ett par år sedan.
Japp, det analoga tv-nätet släcktes ner för några år sedan, minns att jag satt i soffan och filosoferade om den gamla tiden som då gick förlorad.. Mest tänkte jag nog på allt äldre folk som säkerligen svor åt att någon tagit bort tv:n för dem :)
Lucif3r skrev:Mja, tänk på att TV-tunern avsedd för 70-serien är analog.... Har vi ens kvar några analoga kanal-signaler i sverige...? Har för mig dom släckte dom sista för ett par år sedan.
Tusan också :x jag som ville se på tv :cry: :mrgreen: Frågan är om det går att få tag på en digital istället :?: men då är det väl en massa som ska göras om för att få den att fungera med original skärmen och allt annat.
DayDreamer skrev:Tusan också :x jag som ville se på tv :cry: :mrgreen: Frågan är om det går att få tag på en digital istället :?: men då är det väl en massa som ska göras om för att få den att fungera med original skärmen och allt annat.
Det beror ju helt på vad det är för typ av kontakt på skärmen för TV-tuners. Är det vanlig RCA så är det ju inga problem att koppla in nästan vadsomhelst.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Tusan också :x jag som ville se på tv :cry: :mrgreen: Frågan är om det går att få tag på en digital istället :?: men då är det väl en massa som ska göras om för att få den att fungera med original skärmen och allt annat.
Det beror ju helt på vad det är för typ av kontakt på skärmen för TV-tuners. Är det vanlig RCA så är det ju inga problem att koppla in nästan vadsomhelst.
Har ingen aning om vad det är för kontakt men det märks väl vet inte än om jag ska satsa på rti eller centerhögtalaren :|
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 252

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC