Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LKWdriver
Hej på er jag är ny på både volvo och forumet men de verkar vara ett bra forum med bra folk,nu till mitt problem

jag har precis köpt en volvo 850 gle -94 med 10v motorn 140hk den startar o går jättebra när den e kall men när den blir varm stannar den o e omöjlig att få igång. Men den startar direkt när den e kall de luktade bränd elektronik framme vil kylfläkten !!!! någon som har en ide tacksam för hjälp
mvh niclas
Användarvisningsbild
av #27
Du har ett relä till bränslet som sitter på kylaren kan de vara den som luktar bränt? (sitter längst ut till höger framifrån sett på kylaren)
av antonoliver
Hej
Vad är det för bränslerelä som sitter vid kylaren ? ,,finns det fler ,sitter ett vid säkringarna med ...
Tack
av LKWdriver
okej de ska jag kolla .....låter ju rimligt att de kan vara de. kan man läsa av felkoder på bilen själv eller måste man ha instr. till de ?? tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av #27
LKWdriver skrev:okej de ska jag kolla .....låter ju rimligt att de kan vara de. kan man läsa av felkoder på bilen själv eller måste man ha instr. till de ?? tack för hjälpen
Ja du kan läsa av felkoderna själv se länk för info

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=2941

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]