Ja, precis... Dessutom hade jag ju redan 5L 5W i bilen, och jag vetetusan hur det skulle bli om man blandade med 10W i det...
Men men, hur som...
Hällde i 1 liter olja idag, och det gjorde att nivån steg till mitt imellan min och max - som det ska vara :)
Monterade på kamremskåpan och startade bilen... *knacknacknacknacknack*, så sträckte ner handen och höll emot på kåpan... *knäpptyst*... Så, det var kåpjäkeln som knackade och inte motorn :D
Så får väl köra utan den tills jag kommer på någon bra sätt att fästa den i nederkant... Det bör väl inte vara någon livsfara att köra utan den..?
Den sköt ingen oljesticka heller, så det var nog dumhuvudet som inte satt i den ordentligt igår :lol:
Orkade aldrig ut och varmköra den dock, var ju tvungen att gräva fram bilen under allt bröte man dragit fram under arbetet :lol:
Så blandade i lite mer glykol och ställde in i bilen, så får man fylla på allt eftersom. Får se till att bilen inte blir FÖR varm bara så man inte kan öppna kärlet :roll:
Men men, allt verkar iaf fungera precis som det ska

-) ..... Förutom att den är lite orolig på tomgången, men så har den stått strömlös en vecka också, så styrboxen har ju tappat adaptionsvärdena 1000x om
Och så här ser eländet ut nu under huven.
Skulle behöva göras rent där under om man vill ha det riktigt fint... Men känns meningslöst den här årstiden iom. att jag inte har något stänkskydd under motorn. Får väl se till våren vad som händer :)