andersuw skrev:leiwi skrev:Har min bil inne för detta "problem" , det är ju så att det är genvägen till internet knappens meny för appar som inte fungerar och det är ju inget jätte problem men irriterande ,man hittar ju sökalternativet i internet menyn om man skulle känna behov av den.
Men hur som helst så är bilen inne och dom jobbar på att hitta felet ,det som känns lite oroväckande är att dom har hållit på i flera dagar med detta. I dag är det ju fredag så jag får säkert tillbaka bilen oavsett resultat men man kan ju hoppas :D :D
Återkommer i ämnet
Tack för att du leker försökskanin rörande detta. Om de tror att felet ligger lokalt i bara din bil lär de ju dock leta längre än du vill vänta. Så det är kanske på plats att ge dem ett tips om vad det sannolikt handlar om: En bug i programvaran som berör alla bilar med samma mjukvara, gissningsvis en skaplig drös.
Vet inte vad du menar , Jag leker inte försökskanin jag ställer rättmätiga krav , dom flesta här inne är nog å det klara med att det är ett mjukvaruproblem men det kommer ju inte att rättas till med att bara skriva om det här på forumet. Och teknikerna är helt på det klara med att det inte är lokalt i min bil men hur tänkte du att det skulle lösas om dom inte får in bilen för felsökning
Utan det krävs ju att man belastar sin verkstad med problemet och kostnader samt kräver att det skall åtgärdas snarast och utan onödigt dröjsmål .
Volvo supporten ( den som teknikerna använder sig av när dom inte kommer vidare ) läser ju inte ett sånt här forum utan kommer bara att ta tag i problemet om dom får det från teknikerna ute hos återförsäljarna . Så det krävs nog att man ligger på med sina krav till ÅF för att få upp problemet till en högre nivå om det skall ske någon åtgärd ,och det bästa sättet är ju i så fall att alla med problemet kräver att det skall lösas , och "leka försökskanin" som du uttrycker det .
Problemet kanske kan ses som en bagatell i det stora hela men jag kommer att driva detta in i absurdum ,och inte ge mig förrän problemet är avhjälpt.
Vad gäller min bil då och hur gick det då, Nej trots TRE dagars verkstadsbesök så är inte felet avhjälp , nya tag kommer att tas förmodligen i veckan som kommer (beroende på hur Volvo supporten agerar vidare