- ons 27 jan 2016, 17:30
#1042282
Ja, det är lugnt denna vecka för min del, så jag passar på nu. Jag är också i stort behov av bilen normalt sett, så det gäller att man planerar in sånna här stora operationer. Tanken var att börja redan förra veckan, men givetvis dök det upp skit så bilen behövdes, så där lagom irriterande med 1-2 dagars mellanrum :roll:
Dom flesta jobb går att avbryta så pass att bilen är körbar(t ex när jag gjorde mitt arduino-bygge, åkte runt typ en vecka utan övre delen av instrumentbrädan och 3-4 dagar utan mittkonsolen :lol: ), men med just det här jobbet MÅSTE allt göras på en gång.
Visst, jag hade kunnat skippa riva insug osv och skitit i kamlåsningen som många (idioter)gör. Men när jag gör något vill jag att det görs så korrekt som möjligt.
T ex upptäckte jag ju den där lösa slangklämman, vilket jag inte hade gjort om jag inte rivit ned insuget, sen passade jag även på att göra rent plusmatningen vid generatorn och startmotorn, samt gör en allmän översyn på saker och ting(det börjar t ex bli dags att byta lite vakuumslangar märkte jag, dom är duktigt torra).
Dom flesta jobb går att avbryta så pass att bilen är körbar(t ex när jag gjorde mitt arduino-bygge, åkte runt typ en vecka utan övre delen av instrumentbrädan och 3-4 dagar utan mittkonsolen :lol: ), men med just det här jobbet MÅSTE allt göras på en gång.
Visst, jag hade kunnat skippa riva insug osv och skitit i kamlåsningen som många (idioter)gör. Men när jag gör något vill jag att det görs så korrekt som möjligt.
T ex upptäckte jag ju den där lösa slangklämman, vilket jag inte hade gjort om jag inte rivit ned insuget, sen passade jag även på att göra rent plusmatningen vid generatorn och startmotorn, samt gör en allmän översyn på saker och ting(det börjar t ex bli dags att byta lite vakuumslangar märkte jag, dom är duktigt torra).